Esteu aquí: Inici Cultura Notícies Notícies 2011 Presentació de Tarragona 2012 com a Capital de la Cultura Catalana

Presentació de Tarragona 2012 com a Capital de la Cultura Catalana

Presentació de Tarragona 2012 com a Capital de la Cultura Catalana

Aquesta capitalitat de Tarragona suposarà el reconeixement del potencial creatiu i cultural de la nostra ciutat amb un canvi de dinàmiques que afectaran a les entitats, els gestors professionals i col•lectius culturals.
Presentació de Tarragona 2012 com a Capital de la Cultura Catalana La coordinadora de Tarragona 2012. Capital de la Cultura Catalana, Rosa Comes i la tinent d’alcalde de Cultura, Patrimoni i Festes, Carme Crespo. Foto: Jaume Omella
21/12/2011

La tinent d'alcalde de Cultura, Patrimoni i Festes, Carme Crespo, ha presentat aquest dimecres “Tarragona 2012, Capital de la Cultura Catalana”. Aquesta designació servirà per aconseguir canvis estructurals determinants per al futur de Tarragona. A grans trets, l’acció es desplegarà en dos vessants: un vessant de projecció exterior dels esdeveniments més potents i significatius de la ciutat, amb l’objectiu de reforçar la seva coneixença i de singularitzar Tarragona, i un vessant de treball intern, que provocarà un canvi de dinàmiques en les organitzacions, en el sector cultural de la ciutadania i en les relacions del món de la cultura amb la ciutadania en general.

El 2012 serà un any en què es reforçarà la visibilitat de la xarxa d’agents amb què compta la ciutat per tal d’aconseguir més intercanvi a tots els nivells i entre diversos sectors socials i econòmics.

La reflexió estratègica conjunta contribuirà a obtenir una panoràmica del futur cultural que es vol per a la ciutat. Els nous canals de “cocreació” que s’obriran han de permetre el diàleg amb la ciutadania i una reflexió, sobre les potencialitats de la cultura catalana avui. Un nou model de gestió ens distingirà d’altres capitals: El “Banc de la Cultura”, que segons Carme Crespo, “ha de vertebrar la funció mediadora i facilitar l’intercanvi perquè les diverses propostes culturals es derivin als teixits socials. Hi ha quatre grans esdeveniments que es beneficiaran de l’impacte mediàtic de Tarragona: Tarraco Viva, Scan, Santa Tecla i el Concurs de Castells”.

També se’n beneficiaran la ciutat i els seus creadors. Segons Crespo, la creació dels “Amics de la cultura” impulsa un canvi de model, estableix ambaixadors de la ciutat cultural i fixa l’herència del voluntariat del 2012.

 

 

Segells de reconeixement d'administració oberta