Esteu aquí: Inici Cultura Notícies Notícies 2016 La campanya 'Rivalitat, progrés, respecte' vol contribuir al 'fair play' a les places castelleres

La campanya 'Rivalitat, progrés, respecte' vol contribuir al 'fair play' a les places castelleres

La campanya 'Rivalitat, progrés, respecte' vol contribuir al 'fair play' a les places castelleres

La campanya pretén constatar que l'esperit de superació del fet casteller no és incompatible amb la bona convivència de les colles a plaça
La campanya 'Rivalitat, progrés, respecte' vol contribuir al 'fair play' a les places castelleres Imatge promocional de la campanya
16/08/2016


La campanya 'Rivalitat + Progrés + Respecte' començarà a difondre's aquesta setmana amb l'objectiu de contribuir al 'fair play' a les places castelleres. La iniciativa, impulsada pel Concurs de Castells i amb la col·laboració de Tac12 i la Xarxa, s'ha presentat aquest dimarts a l'Espai Turisme en presència de la consellera de Festes de l'Ajuntament de Tarragona, Begoña Floria; el director de Tac12, Xavier Abelló, i la realitzadora auiodiovisual Ariadna Costa.  

La campanya pretén constatar que l'esperit de superació del fet casteller no és incompatible amb la bona convivència de les colles a plaça. Per exemplificar-ho s'han reunit castellers d'una desena d'agrupacions d'arreu del país que, plegats, expliquen històries de rivalitat de diferents àmbits: l'ambició musical de John Lennon i Paul McCartney, la falsa controvèrsia entre Tenzing Norgay i Edmund Hillary sobre qui va ser la primera persona capaç de pujar al cim de l'Everest o els avenços en microbiologia gràcies als descobriments de Louis Pasteur i Robert Koch.  

Totes les històries tenen en comú que una sana rivalitat contribueix al progrés. Com queda palès en els vídeos aquesta idea és perfectament extrapolable al món casteller, on la competència entre les colles ha permès enlairar construccions més altes, però sempre amb respecte per l’esforç dels companys de plaça tant per part dels castellers com del públic.  

Els vídeos han estat escrits i dirigits per la realitzadora audiovisual tarragonina Ariadna Costa. Tac12 i la Xarxa de Televisions Locals col·laboren en la campanya, tant en la gravació dels espots com en la seva emissió a la programació castellera de les televisions de proximitat. 

D'altra banda, tenint en compte que Paul McCartney és un dels protagonistes indirectes de la campanya, el Concurs de Castells aprofitarà l'avinentesa per convidar-lo personalment a gaudir de la diada. Se li enviarà una invitació que viatjarà de Tarragona a Londres a través de les colles castelleres de l’estranger.

A partir de la setmana vinent es podrà seguir el recorregut de la carta a través de les xarxes socials.

> Podeu veure l'espot de la campanya a través d'aquest enllaç

Segells de reconeixement d'administració oberta