Esteu aquí: Inici Cultura Notícies Notícies 2017 La plaça de la Font de Tarragona, reconeguda com a plaça de la temporada a la 'Nit de Castells'

La plaça de la Font de Tarragona, reconeguda com a plaça de la temporada a la 'Nit de Castells'

La plaça de la Font de Tarragona, reconeguda com a plaça de la temporada a la 'Nit de Castells'

Red Bull Media House va obtenir el Premi Ambaixador per la gran difusió obtinguda de la seva cobertura en anglès de la darrera edició del Concurs de Castells
La plaça de la Font de Tarragona, reconeguda com a plaça de la temporada a la 'Nit de Castells' Foto: David Oliete
28/01/2017

AcLa plaça de la Font de Tarragona ha rebut el premi a la plaça de la temporada, un dels principals guardons de la Nit de Castells, celebrada ahir al Centre Cultural de Valls. L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha recollit el premi acompanyat de membres de la canalla de les quatre colles de la ciutat.

El premi, atorgat pel consell assessor de la Revista Castells, reconeix cada any una plaça que ha tingut un paper rellevant en la temporada anterior, fruit d'una diada significativa o de la seva dilatada trajectòria. En el cas de la plaça de la Font el jurat ha reconegut "la dimensió que ha assolit, gràcies a la diada Santa Tecla - primer diumenge de festes, que se suma a una dilatada i fidel història amb els castells des de 1863".

En el moment de recollir el guardó l'alcalde Ballesteros ha destacat que "els castells són un element imprescindible del cicle festiu de la ciutat i la plaça de la Font n'és, amb la plaça de les Cols i la Tarraco Arena Plaça, el principal epicentre". L'alcalde ha recordat el paper de la plaça com a escenari de les diades castelleres de Sant Joan, de Santa Tecla i d'arribada dels pilars caminant del dia de la Mercè, a més d'acollir la diada del primer diumenge de festes "que s'ha convertit en un referent gràcies al compromís de les colles participants, la passió amb què l'han rebut les aficionats i la constància de tots els actors implicats per tenir cura de tots els detalls". La diada, per exemple, va ser la primera a disposar d’un protocol propi que regulava aspectes com el sistema de rondes, l’entrada a plaça de les colles, el dispositiu sanitari o la distribució dels espais de canalla, entre d’altres.

L’any 2005 es va crear la diada del primer diumenge de festes, que des d’aleshores reuneix dues de les colles punteres del país i les dues millors colles de la ciutat en el marc dels actes de Santa Tecla i en pocs anys s’ha consolidat com una de les cites més importants de la temporada castellera. L’any passat, per exemple, s’hi van veure tres aletes de castells de deu pisos, set castells més de gamma extra i diversos castells de nou pisos.

D’altra banda, Red Bull Media House també ha rebut el Premi Ambaixador de Castells, que reconeix la tasca d’un actor que difon els castells més enllà del seu àmbit natural, per la gran difusió de la seva cobertura del XXVI Concurs de Castells, celebrada la passada tardor a la Tarraco Arena Plaça de Tarragona i Torredembarra.

Red Bull Media House va oferir, a través dels seus canals i plataformes digitals, un resum de 2 hores en anglès de la jornada del diumenge 2 d’octubre a Tarragona. El programa, elaborat a partir del senyal internacional produït per la Xarxa de Televisions Locals, va explicar el desenvolupament del certamen i també va explicar, de manera divulgativa, diferents aspectes introductoris del món casteller. La seva cobertura va obtenir un gran èxit a les xarxes socials, en especial amb un dels vídeos que ha obtingut 94 milions de reproduccions a Facebook.

Segells de reconeixement d'administració oberta