Esteu aquí: Inici Cultura Notícies Notícies 2018 Lurdes Quintero guanya el II CEPAC amb un treball sobre mediació castellera

Lurdes Quintero guanya el II CEPAC amb un treball sobre mediació castellera

Lurdes Quintero guanya el II CEPAC amb un treball sobre mediació castellera

El lliurament de premis serà demà, divendres 16, a les 18 h al Pati Jaume I
Lurdes Quintero guanya el II CEPAC amb un treball sobre mediació castellera Foto: Laia Diaz - Tarragona Cultura
15/11/2018

Lurdes Quintero Gallego, estudiant del diploma de postgrau en mediació de la Fundació URV, ha estat guardonada amb el II Premi CEPAC per a treballs de final de grau i final de postgrau de tema casteller, que el Centre de Prospectiva i Anàlisi dels Castells ha impulsat, per segon any consecutiu, amb la col·laboració i suport de l’Ajuntament de Tarragona/La Biennal de Castells. El treball guardonat porta per títol “Mediació castellera”. Aquest primer premi està dotat amb mil euros.

L’estudi constata l’existència de conflictes a l’interior de les colles i també entre colles, en fa una classificació per a analitzar-los i, a través de casos pràctics, intenta demostrar la validesa de la mediació com a eina eficaç per a la resolució de conflictes. Igualment, apel·la la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya a adoptar un protocol de mediació vàlid per a totes les agrupacions castelleres.

Pel que fa al treball guanyador, el Jurat (integrat per representants del CEPAC, la Coordinadora i professors universitaris experts en castells) ha valorat tant l’interès i la novetat del tema estudiat com la seva utilitat, alhora que n’ha valorat les qualitats acadèmiques.

Dos accèssits ‘ex aequo’

D’altra banda, en l’edició d’enguany el Jurat també ha decidit atorgar dos accèssits ex aequo als treballs  “Adaptació del Diccionari casteller del TERMCAT al públic infantil”, de Mariona Arnau Garcia, i  “Avaluació del projecte Iniciació al món casteller. Les colles castelleres com a eina d’inclusió social”, de Marta Garcia Yuste.

En el primer cas, es tracta d’un treball de final de grau de traducció i interpretació de la Universitat Pompeu Fabra en què s’estudia l’adaptació del diccionari casteller del TERMCAT per a un públic infantil, mitjançant una selecció de termes i una nova redacció de les definicions a partir d’enquestes a infants de colles castelleres i a escolars. En el segon cas, es tracta d’un treball de final de grau dels estudis d’educació social de la Universitat de Barcelona que planteja la hipòtesi dels beneficis que pot representar per a persones amb malalties mentals la participació en una colla castellera, a través d’un cas pràctic amb la colla dels Bordegassos de Vilanova.

Segells de reconeixement d'administració oberta