La Franz Schubert Filharmonia celebra el 20è aniversari al Teatre Tarragona
La Franz Schubert Filharmonia presenta la programació de la temporada 2025-26, amb motiu del seu 20è aniversari. Aquest programa especial inclou un total de 9 concerts de diferents estils, tots de la mà de virtuosos artistes convidats d’arreu del món. Enguany se celebra la 13a edició de recitals al Teatre Tarragona. Entre els noms més destacats de la temporada figuren Midori, Anna Fedorova, Yulianna Avdeeva, Leonard Slatkin i l’Orquesta Sinfónica Simón Bolívar.
Aquest dimecres 15 d’octubre s’ha presentat en detall la programació de l’edició. La consellera de Cultura, Sandra Ramos, ha expressat que "és un grandíssim orgull poder seguir treballant amb la Franz Schubert Filharmonia un any més i que apropin la música clàssica a la ciutadania". La consellera ha remarcat el compromís de l’Ajuntament en seguir apostant per l’excel·lència musical, amb artistes extraordinaris nacionals i internacionals. Per la seva banda, Tomàs Grau, director musical de la Filharmonia ha destacat el sentiment tarragoní de la formació: “Som made in Tarragona, la Rambla i el Balcó del Mediterrani inspiren el nostre so”. Grau ha afegit que l’objectiu de la Filharmonia és projectar la ciutat al món.
Estrena el 16 d'octubre, amb l'harmonia de Txaikovski
La temporada s’encetarà el dijous 16 d’octubre, amb el debut del virtuós violinista Paul Huang, que interpretarà Concert per a violí de Korngold i la Patètica de P. I. Txaikovski, junt amb l’orquestra tarragonina dirigida per Tomàs Grau.
Un dels plats forts de la programació és el concert d’aniversari de la Franz Schubert, el diumenge 16 de novembre. Aquest recital especial oferirà Simfonia núm. 2 de Mahler, que serà interpretada per la Filharmonia junt amb l’Orquestra Simón Bolívar de Colòmbia. L’agrupació colombiana no serà l’única convidada de la nit: s’hi sumaran el Coro Nacional de Colombia i les veus de Katja Maderer i Martina Baroni.
Altres cites destacades són el recital de la pianista ucraïnesa Anna Fedorova, l’11 de desembre, que presentarà el majestuós Concert per a piano núm. 2 de Rakhmàninov, seguit per la monumental Simfonia núm. 5 de Sibelius, dirigida pel noruec Rune Bergmann.
Enguany, el Concert d’Any Nou, el 4 de gener, serà íntegrament dedicat a les suites de ballet de Txaikovski.El programa també ofereix les actuacions de la reconeguda pianista Yulianna Avdeeva, que delectarà el públic amb un concert de Chopin; una representació de la Simfonia núm. 94 de Haydn dirigida pel brillant Leonard Slatkin i l’excepcional concerto per a violí de Midori.
Tots els horaris, entrades i preus es poden consultar a les taquilles del Teatre Tarragona o a la pàgina web franzschubertfilh.com.