El Concurs de Castells inicia la segona fase d'adjudicació de les entrades
El Concurs de Castells de Tarragona inicia avui la segona fase del procés d’adjudicació d’entrades per a les jornades del dissabte 3 i del diumenge 4 d’octubre, un cop finalitzat, el passat 14 d’agost, el termini perquè les persones que van resultar agraciades en el sorteig formalitzessin la compra de les seves localitats. Les entrades que han quedat disponibles després d’aquesta primera fase es tornaran a oferir seguint rigorosament l’ordre correlatiu resultant del sorteig, mantenint així els criteris d’igualtat i transparència establerts des de l’inici del nou sistema.
Per a la jornada del dissabte 3 d’octubre, s’han adquirit fins ara 1.512 entrades i han quedat 2.119 localitats disponibles. Aquestes entrades es posaran novament a disposició de les persones que van participar en el procés de registre, continuant l’ordre correlatiu establert pel sorteig a partir del punt en què va finalitzar la primera adjudicació, és a dir a partir del número 707.
Les persones a qui correspongui aquesta nova possibilitat de compra rebran directament un correu electrònic de l’organització amb les instruccions necessàries. Per tant, no cal fer cap nova inscripció ni cap gestió prèvia.En el cas de la jornada del diumenge 4 d’octubre, durant la primera fase s’han adquirit 3.256 entrades de graderia i 821 entrades del segon pis. En total 4.077 de les 4.856 disponibles.Un cop finalitzat el període de compra i efectuades les verificacions corresponents, han quedat disponibles aproximadament 405 entrades de graderia i 374 del segon pis. En total, 779 entrades per diumenge.
Abans d’iniciar una nova adjudicació, les entrades disponibles de graderia s’oferiran, seguint rigorosament l’ordre resultant del sorteig, a les persones que inicialment van obtenir dret de compra per al segon pis i que ja han adquirit les seves entrades. Aquestes persones tindran així la possibilitat de bescanviar les seves localitats del segon pis per entrades de graderia. Serà la mateixa organització qui es posarà directament en contacte amb les persones a qui correspongui aquesta opció. Les entrades de segon pis que quedin disponibles, juntament amb les que s’alliberin com a conseqüència d’aquests bescanvis, s’incorporen a la segona fase d’adjudicació.
Més de 50 entrades anul·lades per incompliment de les condicions
Paral·lelament, l’organització ha continuat amb el procés de verificació de les dades facilitades durant el registre i la compra. Fruit d’aquestes comprovacions, s’han anul·lat 40 entrades corresponents a operacions en què s’han detectat irregularitats o un ús fraudulent del sistema.
A aquestes caldrà afegir 16 entrades corresponents a sol·licituds de persones menors d’edat, que seran anul·lades perquè no compleixen les condicions establertes per participar en el procés.
Del 18 al 21 d’agost, bescanvi de segon pis a graderia
La nova fase del procés ha començat avui dimarts, 18 d’agost. L’organització enviarà nous codis per correu i es posarà en contacte amb les persones que van adquirir entrades del segon pis de diumenge i a qui, per ordre del sorteig, correspon la possibilitat de passar a graderia. Aquestes persones disposaran fins al divendres 21 d’agost per formalitzar el bescanvi.
El dilluns 24 d’agost, a les 10.00 h, s'iniciarà la segona tongada de compra d’entrades. L’organització contactarà directament amb les persones a qui correspongui adquirir-les, continuant l’ordre correlatiu resultant del sorteig.
Les persones seleccionades en aquesta segona fase disposaran fins al divendres 4 de setembre, a les 23.59 h, per formalitzar la compra. No serà necessari efectuar cap nova inscripció. Les persones que van participar en el sorteig només hauran d’estar pendents del correu electrònic facilitat durant el procés de registre.
Venda general a partir del 7 de setembre
Finalitzada aquesta segona fase, si encara queden entrades disponibles, el dilluns 7 de setembre, a les 10.00 h, s’obrirà la venda general de localitats al portal web https://entrades.tarragona.cat.
D’aquesta manera, el Concurs de Castells completa progressivament el nou sistema de registre, sorteig i venda implantat enguany, garantint que les entrades que no s’han adquirit durant la primera fase tornin a posar-se a disposició respectant les oportunitats i l’ordre establerts des de l’inici del procés.