Esteu aquí: Inici Cultura Notícies Notícies 2026 Mèdol inaugura ‘L’escriptura en el relat artístic’, una exposició sobre el text com a matèria creativa

Mèdol inaugura ‘L’escriptura en el relat artístic’, una exposició sobre el text com a matèria creativa

Mèdol inaugura ‘L’escriptura en el relat artístic’, una exposició sobre el text com a matèria creativa

Set dones artistes exploren les interseccions entre l’art i l’escriptura a les Golfes de la Casa Canals de Tarragona
Mèdol inaugura ‘L’escriptura en el relat artístic’, una exposició sobre el text com a matèria creativa Imatge de l'exposició. Autor: Ignasi Prat.
04/02/2026

Mèdol Centre d’Arts Contemporànies de Tarragona inaugura el proper dijous 5 de febrer, a Les Golfes, l’exposició col·lectiva L’escriptura en el relat artístic, una proposta que reuneix set artistes, totes dones, i que explora com l’escriptura forma part de l’art contemporani i el seu potencial com a eina creativa amb entitat pròpia.

La mostra parteix de la idea que el text no és només un element explicatiu o narratiu, sinó una matèria artística en si mateixa. Paraules, fragments, signes i relats formen part de l’obra i dialoguen amb la imatge, l’espai i el gest artístic. Tal com assenyala la comissària de l’exposició, Mercè Alsina, “parlar d’escriptura no és parlar només de text, sinó de com es construeixen els relats, de com es fragmenten i de com poden prendre forma a través de la imatge, el cos o la matèria”.

A través de diverses propostes, l’exposició convida a reflexionar sobre com l’escriptura pot construir sentit, activar lectures diverses i generar noves maneres d’entendre l’art. El recorregut ofereix una mirada oberta sobre els límits entre disciplines i sobre el paper del llenguatge en la creació visual actual. En aquest sentit, Vicent Fibla, director de Mèdol, destaca que “aquesta exposició exemplifica la voluntat de Mèdol de ser un espai de pensament i d’experimentació, on l’art contemporani dialoga amb altres llenguatges i interpel·la el públic a lectures actives”.

Produïda per la Fundació Palau i el Departament de Cultura, l’exposició compta amb les artistes Anna Dot, Marla Jacarilla, Alicia Kopf, Almudena Lobera, Rita Puig-Serra, Irene Solà i Laura Torres Bauzà. Un dels elements rellevants del projecte és que tant el comissariat com la totalitat de les artistes participants són dones, una circumstància que posa de manifest una realitat present en l’àmbit de la creació contemporània: la presència activa i consolidada de veus femenines. És des d’aquesta pluralitat de mirades que l’exposició construeix un espai híbrid, sense fronteres clares entre art i literatura, on el llenguatge es desplaça i activa altres maneres de narrar, de pensar i de relacionar-se amb el món.

Per a la consellera de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona, Sandra Ramos, “exposicions com aquesta reforcen el paper de Tarragona com a ciutat compromesa amb la creació contemporània i amb una cultura que aposta pel pensament crític i la transversalitat artística”.

La inauguració tindrà lloc demà dijous 5 de febrer, a les 19 h, a Les Golfes de la Casa Canals de Tarragona.

Segells de reconeixement d'administració oberta