Esteu aquí: Inici Hisenda Notícies Notícies 2020 L'Ajuntament de Tarragona amplia els terminis de pagament de l'IBI i dels vehicles de tracció mecànica

L'Ajuntament de Tarragona amplia els terminis de pagament de l'IBI i dels vehicles de tracció mecànica

L'Ajuntament de Tarragona amplia els terminis de pagament de l'IBI i dels vehicles de tracció mecànica

El consistori recomana el pagament a terminis, que per als nous sol·licitants és de sis mesos, no té cap recàrrec i no es comença a pagar fins al juliol
27/03/2020

L’Ajuntament de Tarragona amplia el termini de pagament en voluntària de l’impost sobre béns immobles i sobre vehicles de tracció mecànica fins al dia 6 juliol. En conseqüència, el termini d'ingrés en període voluntari de tots dos tributs queda fixat entre els dies 15 d'abril de 2020 fins al 6 de juliol de 2020, en lloc de l'inicialment aprovat, que comprenia del 15 d’abril de 2020 al 20 de juny de 2020.

“Des del consistori hem emès un decret amb mesures fiscals per a fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19, amb l’objectiu de donar més facilitats a la ciutadania en el pagament dels impostos”, explica el conseller de Serveis Centrals i Hisenda, Jordi Fortuny.

També s’ofereix als ciutadans i ciutadanes que encara no estiguin acollits al sistema de pagament a terminis dels tributs (IBI, vehicles, brossa, guals i IAE) la possibilitat d’acollir-se, sense cap cost, a fer-ne el pagament en sis mesos, a partir del mes de juliol. “És molt necessari que la gent s’aculli al pagament a terminis, que no té cap tipus de cost. Ara per ara, per als nous sol·licitants és de 6 mesos, i no  començaran a pagar fins al juliol”, remarca Fortuny. El termini per demanar-ho és fins al 20 de juny, i fer-ho és molt senzill: en trobareu l'explicació en aquest enllaç de la seu electrònica.

Els telèfons d'atenció i assessorament són: 977 296 226, 977 296 126 i 977 296 258.

En la modalitat del sistema de pagament a deu terminis també se suspèn el càrrec en compte del dia 6 d'abril, redistribuint l'import d'aquest termini en els següents venciments, de maig a desembre.

Per altra banda, l’Ajuntament de Tarragona també ha decidit suspendre la presentació d’autoliquidacions i pagament per part de persones físiques fins que es deixi sense efecte l’estat d’alarma establert en el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària provocada per la COVID-19.

A més a més, fins que es deixi sense efecte l’estat d’alarma establert, per a totes aquelles persones a qui els hagi finalitzat el termini de pagament en voluntària i no hagin pagat, el procediment recaptatori queda suspès, i per tant no es podrà dictar ni notificar la providència de constrenyiment. Per tant, això comportarà no ordenar actuar contra el patrimoni del deutor fins que es resolgui la crisi sanitària.

En aquest document hi teniu el detall de les mesures tributàries adoptades per l'Ajuntament.


Suspeses les notificacions en paper

Una altra de les mesures preses per l’equip de govern en temes fiscals és la suspensió de les notificacions en paper fins que es deixi sense efecte l’estat d’alarma. Això sí, es continuaran practicant les notificacions electròniques a les persones o empreses que ja es relacionen electrònicament amb l’Ajuntament.

“La situació que pugui esdevenir en els propers dies pot obligar o aconsellar canviar les dates i les mesures ara adoptades. En qualsevol cas, es farà difusió de qualsevol canvi que es pugui produir”, conclou el conseller de Serveis Centrals i Hisenda, Jordi Fortuny.

Segells de reconeixement d'administració oberta