Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies Ciutadania, Relacions ciutadanes i entitats Notícies 2017 La factura de l'incivisme costa 1.612.256,64 euros

La factura de l'incivisme costa 1.612.256,64 euros

La factura de l'incivisme costa 1.612.256,64 euros

Hi ha aproximadament com a molt un 10% d'incívics que espatllen la feina ben feta que fan els altres tarragonins.
23/03/2017

El 90% dels ciutadans són cívics i actuen correctament. No obstant això, hi ha aproximadament com a molt un 10% d'incívics que espatllen la feina ben feta que fan els altres tarragonins. L'any passat l'Ajuntament de Tarragona es va gastar 1.612.256,64 euros en pal·liar els efectes del vandalisme.

Pel que fa a la factura de l'incivisme en espais públics és de 325.950 euros i 7.312, 54 euros es gasten en reparar les pilones, els polsadors de semàfors de vianants i càmeres de control de trànsit, entre d'altres.

La factura de l'incivisme als espais públics és:

  • Desperfectes en dependències municipals 181.500 €
  • Desperfectes en l'enllumenat públic 42.750 €
  • Reposicions en parcs infantils 20.000 €
  • Desperfectes generals en espais de la via pública 44.200 €
  • Reparació de sistemes de reg 7.000 €
  • Reparació de tanques de fusta vandalitzades a diferents parcs 6.000 €
  • Reposicions d'arbrat i planta arbustiva, arrencats o trencats 7.500 €
  • Reparació dels bancs i taules de pícnic 4.000 €
  • Reparacions i substitucions de baranes de vidre i de ferro 6.000 €
  • Despintat de grafitis als jocs infantils, repintat de bancs, canvis de llistons de banc 7.000 €
  • TOTAL 325.950 €


"Especialment significatiu és la despesa en parcs infantils. L'Ajuntament de Tarragona destina cada any 26.000 € en reposar els parcs infantils. D'aquests, 20.000 € es destinen a arranjar els jocs malmesos per actes vandàlics", explica el conseller de Presidència i Espais Públics, José Luis Martín.
Un dels casos més preocupants va ser el nou parc infantil situat davant l'església de Bonavista. Pocs dies després d'haver-se inaugurat es va haver de reparar i el seu cost va ser de 6.700 €.

 
El Parc de la Coma

El Parc de la Coma situat al Camí de la Coma del barri de Bonavista, des de la seva inauguració, està patint danys intencionats motivats per actes vandàlics comesos per autors desconeguts. És l'espai públic que més ha patit el vandalisme i el parc en què l'Ajuntament de Tarragona ha invertit més diners per pal·liar els seus efectes.

En els mesos de desembre del 2016 i febrer del 2017, aquests s'han incrementat causants danys als arbres, foc al parc de jocs infantils, danys a les barbacoes, trencament de taques perimetrals, etc. Tant és així, que al desembre passat ja es va sol·licitar a la Guàrdia Urbana que es fes un control policial amb l'objectiu de realitzar tasques de vigilància especialment a les nits i els caps de setmana.


DESPESA EN NETEJA

"L'Ajuntament de Tarragona disposa de mitjans d'inspecció, però la denúncia i la participació ciutadana ens ajuda a trobar possibles "punts negres" que el consistori no detecta", ha explicat l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros.

Des de fa anys que s'està actuant amb el tema de la neteja dels abocadors, tant pel que fa a inspecció com de tasques de neteja. "Tots aquests abocadors denunciats són reiteratius i ja fa anys que, per desgràcia, els tenim". I afegeix la consellera de Neteja, Ivana Martínez: "Estem treballant, no ara si no des de fa anys, netejant els terrenys municipals i denunciant i requerint la neteja dels abocadors en terrenys particulars".

Durant el 2016, la despesa de Neteja en reparar els actes incívics va ascendir a 1.278.994,10 €. Aquesta suma inclou la neteja de xiclets, la reparació de contenidors i papereres, la neteja de pintades i l'arranjament de les passarel·les de les platges; però la major part, més de 800.000 euros s'han destinat a la recollida de tot tipus de residus dipositats fora de lloc.

  • CONTENIDORS CREMATS 66.774,50 €
  • CONTENIDORS MALMESOS 138.720,00 €
  • NETEJA PINTADES I GRAFITS 65.280,60 €
  • PAPERERES TRENCADES I ROBADES 14.877,00 €
  • NETEJA XICLETS 67.654,00 €
  • PAPERERES PLATGES ROBADES 2.410,00 €
  • PASSAREL·LES PLATGES TRENCADES I ROBADES 1.650,00 €
  • RECOLLIDA RESIDUS I MOBLES INCONTROLATS 718.039,00 €
  • NETEJA DE SOLARS, ABOCADORS I PODA VIA PÚBLICA 203.589,00 €
  • TOTAL IMPORT 1.278.994,10 €
 

Sancions brossa fora de lloc

Des del 2012, es realitza una campanya sancionadora contínua que ha imposat prop de 470 multes per dipositar residus fora dels llocs habilitats. Si són grans quantitats (gran volum de poda, runa, caixes, etc.) la sanció és greu = 300 euros, si és poc (bosses de brossa, caixa de cartró) la sanció és lleu = 100 euros.

Abans d'iniciar aquesta campanya, a la Part Alta es recollien, diàriament, prop de 2.000 kg de residus fora de lloc. Ara s'ha reduït a 200-300 kg. I de 18 punts negres, s'ha passat a 7.

Abocadors (grans quantitats de residus dipositats en solars)
El departament de Neteja Pública en té localitzats més de 70 que pertanyen a particulars i 9 en terrenys municipals.

Punts negres d'abocament de residus voluminosos (mobles, fustes, runa, etc.)
Es tenen localitzats, repartits per tota la ciutat, 89 punts negres on es dipositen residus de mida gran que s'haurien de portar a les deixalleries o utilitzar el servei gratuït de recollida de voluminosos.

Punts negres per abocament de poda
El municipi compta amb 29 contenidors especials per a la poda, per recollir branques i restes llenyoses. En el cas que sigui molt volum es pot portar a la deixalleria o avisar perquè el buidin en cas que estigui ple. D'aquests 29, prop de 10 són punts calents per abocament de poda incontrolada.

Segells de reconeixement d'administració oberta