Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies Joventut Notícies joventut 2015 Més de 35.000 usuaris utilitzen els serveis de l'Oficina Jove del Tarragonès durant els seus primer cinc anys

Més de 35.000 usuaris utilitzen els serveis de l'Oficina Jove del Tarragonès durant els seus primer cinc anys

Més de 35.000 usuaris utilitzen els serveis de l'Oficina Jove del Tarragonès durant els seus primer cinc anys

Des de la inauguració de l’equipament, el juliol del 2010, més de 35.000 joves han realitzat més de 47.000 consultes als serveis d’Informació, Treball, Salut, Garantia Juvenil, Habitatge i espais d'autoconsulta
10/08/2015

El passat 23 de juliol va fer 5 anys de la inauguració del primer equipament específic per a joves de la ciutat de Tarragona: l’Oficina Jove del Tarragonès. Va néixer fruit d’un conveni entre la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal del Tarragonès i l’Ajuntament de Tarragona, en el marc de la Xarxa Nacional d’Emancipació Juvenil (XNEJ).

L’Oficina Jove del Tarragonès, és d’àmbit comarcal i adreça els seus serveis a joves d’entre 14 i 35 anys, té per objectiu potenciar la seva autonomia mitjançant la informació, assessorament, orientació i acompanyament, treballant amb la persona jove d’una manera integral i pròxima.

L’equipament va néixer amb els serveis següents: Servei d’Informació Juvenil, Servei de Treball i Emprenedoria, Servei de Salut, Servei d’Habitatge i Servei d’Autoconsulta. En l’actualitat, no es compta amb el Servei d’Habitatge i hi ha un nou servei, de recent incorporació, per atendre totes les consultes del programa Garantia Juvenil.

Al llarg d’aquests anys, més de 35.000 persones joves han fet ús d’aquests serveis. El 40% de les consultes han estat adreçades al Servei de Treball, que dota els joves d’eines per millorar les seves habilitats a l’hora de cercar feina i la seva ocupabilitat, a través d’atenció individualitzada i tallers grupals. Un 29% de les consultes han estat fetes al Servei d’Informació, que realitza informació i orientació sobre educació i formació, cultura, lleure, mobilitat, participació i turisme, entre d’altres. El 15% de les consultes s’han realitzat al Servei de Salut, que dóna resposta a qüestions sobre sexualitat i afectivitat, alimentació, drogues i conductes addictives, salut emocional, entre d’altres. El 16% restant de consultes estan repartides entre el Servei d’Habitatge, el Servei de Garantia Juvenil i l'autoconsulta d'internet, premsa i la viatgeteca.

Pel que fa al Servei de Garantia Juvenil, amb el qual es compta des del mes de juny, dóna suport als joves en el procés d’inscripció al sistema i els fa seguiment al llarg del procés.

L’equipament, que està ubicat a la Plaça Imperial Tarraco, 1, romandrà tancat des d’avui 10 fins al 31 d’agost, ambdós inclosos. Tornarà a obrir les seves portes el dimarts 1 de setembre, en l’horari de 9 a 14, de dimarts a divendres. En període de vacances, es poden adreçar consultes a: tarragones@oficinajove.cat, que seran ateses el mes de setembre.

Segells de reconeixement d'administració oberta