Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Urbanisme-notícies Notícies 2012 Tarragona ha participat aquest divendres a la 5ena Cimera de Ciutats de l'Alta Velocitat

Tarragona ha participat aquest divendres a la 5ena Cimera de Ciutats de l'Alta Velocitat

Tarragona ha participat aquest divendres a la 5ena Cimera de Ciutats de l'Alta Velocitat

El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Carles Castillo, ha assistit a la jornada que s'ha celebrat a Figueres
Tarragona ha participat aquest divendres a la 5ena Cimera de Ciutats de l'Alta Velocitat Representants de la 5ena Cimera de Ciutats de l'Alta Velocitat a Figueres
19/01/2012

El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Carles Castillo, ha assistit aquest divendres a la 5ena Cimera de Ciutats per l’Alta Velocitat que s'ha celebrat a Figueres al Castell de Sant Ferran. Es tracta d'un fòrum anual que se celebra, des de l’any 2008, entre els representants -alcaldes i tècnics- de ciutats de Catalunya i del sud de França per analitzar la situació actual del Tren d’Alta Velocitat (TAV). Les ciutats que integren aquest fòrum són Barcelona, Béziers, Carcassonne, Figueres, Girona, Lleida, Montpellier, Narbonne, Nîmes, Perpinyà, Tarragona i Toulouse.

Durant la jornada s'ha signat la Declaració de ciutats per l’alta velocitat i la interconnexió ferroviària del corredor mediterrani.

El principal objectiu comú de la Cimera de Ciutats per l’Alta Velocitat és fer un balanç de l’estat actual de les obres del Tren d’Alta Velocitat (TAV), a costat i costat de la frontera, i revisar i establir projectes ferroviaris actuals i futurs. El fòrum aprofita el pas del TAV - TGV per intentar vertebrar millor el territori, aconseguint una òptima interconnexió de les xarxes espanyola i francesa que vagi en benefici dels territoris travessats, de les poblacions que els integren i de les activitats econòmiques que s’hi desenvolupen.

La Cimera de Ciutats per l’Alta Velocitat es va inaugurar l’any 2008 a Barcelona i, des de llavors, s’ha celebrat cada any a diverses ciutats integrants de la xarxa d'alta velocitat. Barcelona, Montpellier, Narbonne i Perpinyà, han estat les seus de les anteriors edicions.

Durant la darrera cimera, que va tenir lloc el 30 de setembre de 2010 a Perpinyà, els dirigents locals van elaborar un document on van recollir els seus compromisos i objectius per als pròxims anys en matèria ferroviària. De la trobada també en va sortir el compromís d'elaborar un document on es poguessin incloure tots els estudis i reflexions entorn a la importància d'impulsar el corredor mediterrani ferroviari. El document -titulat “Interconnexió ferroviària entre Espanya i França del corredor mediterrani”- es presenta en aquesta cimera i ha de servir també per pressionar els ministres de Foment francès i espanyol i el comissari europeu de Transport per tal que prenguin decisions clares al respecte.

Figueres ha estat la seu de la primera trobada després que la Unió Europea apostés públicament per la construcció del corredor ferroviari del Mediterrani, una decisió estratègica i que reforça l’aposta de les dotze ciutats per aquesta infraestructura.

Segells de reconeixement d’administració oberta