Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies 2015 Dilluns 22 d'octubre s'obre el nou arxiu a La Tabacalera

Dilluns 22 d'octubre s'obre el nou arxiu a La Tabacalera

L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha visitat les noves instal·lacions de l’Arxiu de l’Ajuntament, que està ubicat al Magatzem 2 de l’Espai Tabacalera, amb una superfície de 2.400 m2.
Dilluns 22 d'octubre s'obre el nou arxiu a La Tabacalera Foto: Mauri
16/10/2012

Aquest nou equipament cultural s’encarrega de gestionar, custodiar, difondre i fer accessible a la ciutadania el patrimoni documental de la ciutat de Tarragona.

L’Arxiu està adscrit al Servei d’Arxiu i Documentació Municipal de l’Ajuntament de Tarragona i consta de tres seccions:

• Arxiu Històric de la Ciutat de Tarragona (AHCT)

Conserva i gestiona els documents generats i rebuts per l’Ajuntament de Tarragona, des del segle XIII fins el segle XX. Així mateix, custodia els fons i les col·leccions documentals de particulars, entitats i organismes vinculats a la ciutat de Tarragona.

• Arxiu Administratiu i Gestió Documental (AAGD)

Desenvolupa el sistema de gestió documental de l’Ajuntament. Acull i gestiona els documents que provenen de les oficines, les empreses i els organismes municipals.

• Centre d’Imatges de Tarragona (CIT)

Gestiona, tracta i difon la documentació en imatge de la ciutat, amb l’objectiu de conservar, fomentar, oferir i divulgar aquest patrimoni documental.

El nou edifici té tres plantes de 780 m2 (uns 2.400m2 en total), que en dues de les quals es distribueixen els dipòsits documentals amb capacitat per a 8.500 metres lineals de documentació, ampliable a 2.500 metres lineals més. També es disposa d’un dipòsit d’arxiu per a fotografies, audiovisuals i documentació electrònica, amb control permanent de temperatura i humitat. Tot plegat està equipat amb sistemes de seguretat preceptius per a garantir la preservació d’un patrimoni que es compon de 8.000 metres lineals de documentació i prop de 800.000 fotografies.

A la segona planta  s’ubiquen els serveis que s’ofereixen al ciutadà i es distribueixen en un espai expositiu, sala de consulta equipada amb wifi, biblioteca auxiliar i sala d’actes. A més a més de presencialment, els ciutadans poden accedir a través del web arxiu.tarragona.cat, email arxiu@tarragona.cat o bé el telèfon 977 296 230. L’Arxiu atendrà, de forma presencial, les consultes dels ciutadans de 8.30 h a 14.30 h, de dilluns a divendres.

L’obra ha estat finançada pel Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local (FEOSL) i ha tingut un cost total de 2.100.000 euros, atorgats l’any 2010 com una part de tot el projecte de la Tabacalera.

L’Arxiu s’emmarca doncs, dins d’aquest nou punt neuràlgic de la cultura de la ciutat com és la Tabacalera, que arrenca coincidint amb l’any de la Capitalitat de la Cultura 2012 i amb la proximitat en el calendari de la celebració del Festival SCAN, que també s’ubicarà, en part, en aquests magatzems de l’antiga fàbrica de tabac.