Tarragona

Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Espai dels grups municipals Grup Municipal CUP Mocions presentades al plenari municipal Moció CUP suport regidor Alcover acomiadat (Plenari 28 setembre 2015)

Moció CUP suport regidor Alcover acomiadat (Plenari 28 setembre 2015)

27/10/2015

MOCIÓ DE LA CUP DE TARRAGONA DE SUPORT AL REGIDOR DE LA CUP A L’AJUNTAMENT D'ALCOVER ACOMIADAT DE LA SEVA FEINA

El passat 24 de maig, per voluntat popular, Joseph Maria Trenchs va ser escollit regidor de la Candidatura d´Unitat Popular (CUP) a l´Ajuntament d´Alcover (l’Alt Camp). En esdevenir representant de la ciutadania, el Josep Maria va sol·licitar a l´empresa una modificació de l'horari laboral per tal de poder compaginar la seva tasca professional amb la de càrrec electe.

El Josep Maria Trenchs treballa a l’empresa PGI SPAIN, ubicada al carrer Energia, número 2, del Polígon Industrial la Drecera de la Selva del Camp (el Baix Camp), on treballava des de fa 6 anys.

Un dia abans de la seva pressa de possessió com a regidor, el 12 de juny a les 6 del matí quan acabava el torn de nit, l´empresa li va comunicar el seu acomiadament. Segons l’encarregat, el motiu real del comiat era la seva participació com a càrrec electe a l’Ajuntament, però a la carta de comiat (que el Josep Maria no va signar per mostrar la seva disconformitat) s’hi al·leguen motius que no justifiquen aquesta acció.

Arran de fer públic el seu acomiadament, diferents organitzacions polítiques i socials van exigir públicament a l’empresa davant dels mitjans de comunicació, la seva readmissió, tot denunciant l’acomiadament com un “cas de persecució política”.

A conseqüència de la disconformitat del Josep Maria, el passat 23 de juliol es va realitzar l’acte de conciliació amb l’empresa, la qual va oferir la màxima indemnització a l’afectat, que el Josep Maria va rebutjar, ja que el que demana és la seva readmissió al seu lloc de treball.

Pels motius exposats, el Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular a l’Ajuntament de Tarragona proposa l’adopció dels següents ACORDS:

PRIMER. Mostrar públicament el suport d’aquesta institució al Josep Maria Trenchs.

SEGON. Declarar el rebuig al fet que una persona pugui ser acomiadada del seu lloc de treball per la seva adscripció política o pel fet de tenir la condició de càrrec electe.

TERCER. Enviar una carta a l’empresa PGI SPAIN mostrant el malestar davant d’aquesta informació i mostrant la seva disconformitat amb aquest acomiadament, tot reclamant-ne la seva readmissió.

Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular a l’Ajuntament de Tarragona, Tarragona, Països Catalans, 18 de setembre de 2015

Podeu descarregar-vos aquí aquest document en format pdf