Tarragona

Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Espai dels grups municipals Grup Municipal CUP Mocions presentades al plenari municipal MOCIÓ QUE PRESENTA LA CANDIDATURA D’UNITAT POPULAR DE TARRAGONA (CUP) PER DESPENJAR EL QUADRE DEL REI D’ESPANYA DEL SALÓ DE PLENS

10/07/2019

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

La democràcia no hauria de posar-se en qüestió de forma permanent a partir de funcionaments no democràtics. I tenir al capdavant de l’Estat una persona que no ha estat triada per voluntat majoritària de la gent que suposadament ha de representar és una anacronisme fora de lloc al segle xxi.

Sí que hi ha algú que ha triat l’actual rei d’Espanya en la seva feina de rei d’Espanya, però si ens remunten a qui l’ha posat on és només hi trobaríem precedents que ens portarien a dir que prou reis i menys encara aquest. I podríem afirmar allò que cantava La Polla Records quan parlava dels reis, que «un rei no és rei per voluntat divina (ni popular, podríem afegir nosaltres) sinó perquè els seus avantpassats s’ho van saber muntar divinament…»

D’on li ve ser rei a aquest que es diu Felipe VI? Doncs de ser fill d’un que es feia dir Juan Carlos I, un senyor que va posar en el seu lloc de rei no la voluntat divina sinó la voluntat… franquista.

No hi ha excuses sobre que la votació en eleccions diverses i de forma majoritària a partits monàrquics ha corroborat que aquests senyor sigui rei, perquè una persona que és cap de les forces armades pel fet de ser «fill de…» i màxim representant d’un estat no pot triar-se de forma no directa. Almenys en un estat que es vulgui dir i es digui «demòcrata».

Menys encara quan veiem com darrerament diverses persones han estat detingudes i portades a declarar a l’Audiència Nacional de Madrid per haver cremat fotocòpies amb la cara d’aquest senyor.

A la Sala de Plens de Tarragona hi tenim penjat el retrat de Felipe VI, tal com abans hi teníem penjat el de son pare i el d’un dels seus avis, Felipe V, d’infausta memòria, responsable de cremar pobles sencers amb la gent dins pel fet de no doblegar-se a les seves exigències. Recordem Xàtiva, per exemple.

Per tot això, la Candidatura d’Unitat Popular proposa al Ple l'adopció d       els següents ACORDS:

PRIMER. Despenjar solemnement el retrat de Felip VI de la Sala de Plens de l’Ajuntament de Tarragona i fer-lo arribar a l’Arxiu Històric Municipal.

Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona
Països Catalans, 13 de desembre de 2016