Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Informes d'activitat setmanal del grup municipal Informe d'activitat (28 de setembre-4 d'octubre)

Informe d'activitat (28 de setembre-4 d'octubre)

13/10/2015
Informe d’activitat del Grup Municipal de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona

Setmana del 28 de setembre al 4 d’octubre

Reunions realitzades i activitat institucional:

• Plenari Municipal de l’Ajuntament de Tarragona. De les diferents propostes i mocions que s'hi plantegen, és aprovada per unanimitat la moció de la CUP de declarar l'IMSS com a servei públic essencial i avaluar les necessitats de recursos d'aquest organisme per afrontar la situació d’emergència social al municipi. Altrament, és aprovada amb modificacions la moció de la CUP demanant una revisió de la gestió de l’espai públic a la ciutat i en concret de la normativa de les terrasses. També són aprovades les mocions conjuntes amb ERC d'adhesió de Tarragona a la Xarxa de Municipis Acollidors i la moció de renúncia a la utilització del glifosfat al municipi de Tarragona. Donem suport a TOTES les mocions presentades afegint les següents observacions:
    • “Garantia +55”: es tracta d’una proposta pedaç que no encara la principal problemàtica que és la destrucció de llocs de treball per l’actual procés d’acumulació capitalista i la via lliure que li proporciona la reforma laboral espanyola. Demanem que més endavant es debati la destrucció del teixit productiu a la nostra comarca.
    • Millores al mercat de Bonavista: cal elaborar un pla d’evaquació
    • Lluita contra la Violència de Gènere: No només s’han d’exigir mesures a l’Estat i a la Generalitat, sinó que a nivell municipal es poden fer coses. El passat novembre de 2014 la CUP va lliurar a l’Ajuntament un recull de propostes muncipalistes per a eradicar la Violència de Gènere que no va obtenir cap resposta. Ens comprometem a tornar-li a lliurar a l’actual consellera i ens posem a la seva disposició per a afrontar aquesta xacra.
  • Assistència de la Consellera Laia Estrada a una formació per a la capacitació en incidència política a agents de Catalunya sobre els Drets Sexuals i Reproductius a l’Agenda Global i Local.
  • Reunió amb el comitè d’empresa de l'IMSST: per a avaluar les oportunitats derivades de la moció aprovada el passat plenari, revisar la situació actual a l'IMSST i concretar mancances.
  • Reunió de la comissió municipalista: per tal d’avaluar els diversos fronts de treball oberts.

Participació en activitats sociopolítiques

• Desplegament d'una estelada al balcó de l'Ajuntament per part dels consellers de la CUP juntament amb els d'ERC.

Comunicats emesos i Rodes de Premsa realitzades:

[NdP]: LA CUP QUALIFICA ELS 3,4 M DE L’ESTAT PER ALS JOCS MEDITERRANIS COM L’EVIDÈNCIA DEL SEU FRACÀS

Podeu descarregar-vos aquí el document en format pdf