Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Mocions presentades al plenari municipal Moció de la CUP contra la Llei de seguretat Ciutadana (Plenari 23 octubre 2015)

Moció de la CUP contra la Llei de seguretat Ciutadana (Plenari 23 octubre 2015)

27/10/2015

MOCIÓ QUE PRESENTA LA CANDIDATURA D’UNITAT POPULAR (CUP) DE TARRAGONA DEMANANT LA RETIRADA IMMEDIATA DE LA LLEI DE SEGURETAT CIUTADANA

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Des del passat 1 de juliol de 2015, es troba en vigor la Llei Orgànica de Seguretat Ciutadana, la qual conté normes contra les quals s'han pronunciat la majoria dels partits polítics, així com la pràctica totalitat de sindicats, moltes associacions ciutadanes, magistrats, advocats penalistes i plataformes socials com la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca.

Aquesta Llei s'ha redactat en paral·lel a la Llei de reforma del codi penal, també amb marcat caràcter restrictiu. La seva aplicació elimina la majoria de les infraccions penals i les converteix en infraccions administratives, un autèntic atemptat a la separació de poders, donant al Poder Executiu atribucions que no li competeixen i menyspreant el Poder Judicial.

-Atès que amb aquesta Llei s'habilita, per tant, un procediment administratiu que legalitza la criminalització i persecució de les mobilitzacions i es crea un instrument governamental per impossibilitar drets democràtics bàsics com la llibertat d'expressió i de manifestació que recull la tan lloada Constitució Espanyola com a drets fonamentals.

-Atès que accions d’autodefensa popular com participar en una mobilització de la PAH per impedir un desnonament, discutir amb un agent de l'autoritat perquè es nega a identificar-se o recriminar-li una acció il·legítima, penjar una pancarta en un edifici públic o la difusió d'una concentració de protesta per una detenció, seran objecte de sancions. A més, en ser sancions administratives, la càrrega de la prova s'inverteix i ha de ser l'acusat qui demostri la seva innocència en prevaler el testimoni de l’agent de l'autoritat.

-Atès que continuem creient en la plena vigència dels drets fonamentals de llibertat d'expressió, reunió i manifestació, el dret de comunicar i rebre lliurement informació, el dret a la tutela judicial efectiva, el dret a les garanties processals, els drets de llibertat sindical i de vaga, el dret a la intimitat, el dret a la pluralitat política i ideològica, amb prohibició expressa de tota actuació, administrativa, discrecional,  arbitrària i discriminatòria, i rebutgem els intents de qualsevol Govern de restringir injustificadament l'abast d'aquests drets i llibertats fonamentals per mitjà d’iniciatives legislatives.

-Atès que la democràcia és llibertat d’expressió i la Seguretat Ciutadana ha de ser també protecció de les llibertats públiques i no restricció d’aquestes. El delicte es combat de manera integral, amb drets socials i educació, amb la promoció d'una vida digna, amb l'eliminació de les desigualtats socials, amb bones polítiques de reinserció i amb unes institucions que treballen per a la prevenció, no per al càstig.

-Atès que aquesta Llei l'únic que intenta és regular conductes que ja es trobaven regulades en el Codi Penal, creant un Estat Policial, controlador i limitador de llibertats públiques, unes característiques inadmissibles en un estat democràtic.

La CUP de Tarragona, proposa al Ple l’adopció dels següents ACORDS:

Primer: Exigir al Govern de l’Estat la retirada immediata de la Ley de Seguretat ciutadana, de postulats inconcebibles en una democràcia.

Segon: Mostrar la més rotunda oposició a aquesta llei que té com a única finalitat restringir de manera arbitrària drets i llibertats bàsics.

Tercer: Mostrar el compromís de l'Ajuntament en el compliment de les funcions de vetllar per la seguretat pública, sempre de forma coordinada per les autoritats competents, mostrant el nostre rebuig al fet que els funcionaris públics dels cossos policials siguin instrumentalitzats com a elements de repressió de les protestes.

Grup Municipal de la CUP a l'Ajuntament de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 5 d’octubre de 2015

Podeu descarregar-vos aquí aquest document en format pdf