Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Mocions presentades al plenari municipal Moció que presenta la CUP de suport als ajuntaments investigats per l'Audiència Nacional i al dret a decidir (Plenari 22 d'abril)

26/04/2016

EXPOSICIÓ DE MOTIUS:

El dret a l’autodeterminació dels pobles és un dret fonamental reconegut pel Dret Internacional en diversos tractats. Prenent com exemple el Pacte Internacional dels Drets Civils i Polítics de les Nacions Unides, ratificat pels estats francès i espanyol, que en l’article 1 proclama: «Tots els pobles tenen dret a l’autodeterminació. En virtut d’aquest dret determinen lliurement el seu estatus polític i procuren també pel seu desenvolupament, econòmic, social i cultural». Les diverses nacions de l'Estat doncs són dipositàries d'aquest dret ja que es troben constituïdes com a pobles i per tant com a subjecte indiscutible de dret.

Per aquest motiu el poble de Catalunya s'ha manifestat de manera massiva els darrers anys i el Parlament de Catalunya ha expressat, en diverses ocasions, i de forma majoritària, el reconeixement del dret a l’autodeterminació dels pobles així com la voluntat de recolzar l’exercici del dret a decidir.  A més a més, el poble de Catalunya, mitjançant l'aprovació al seu Parlament de la resolució 5/X del 23 de gener del 2013 es va reconèixer a si mateix com a subjecte de caràcter polític i jurídic sobirà.

En aquest ordre de coses i recollint així la voluntat popular democràticament expressada, el passat 9 de novembre, el Parlament de Catalunya va aprovar la Resolució 1/XI  sobre l’inici del procés polític a Catalunya com a conseqüència dels resultats electorals del 27 de setembre de 2015. Per donar suport a aquesta Resolució, el món local de Catalunya (ajuntaments, consells comarcals i diputacions) ha anat aprovant una moció que, a hores d’ara, ja ha estat secundada per 280 institucions de representació local a través dels seus plens. Una manifestació política, una expressió plenament legítima. El món local és sobirà i ha de poder expressar-se amb llibertat.

Arran d’aquests acords, l’Estat espanyol i determinats àmbits judicials, clarament polititzats, han iniciat una persecució indigna contra ajuntaments catalans  i els seus regidors i regidores. A més, l’Audiència Nacional ha obert una causa general, per investigar l’Associació de Municipis per la Independència, l’Associació Catalana de Municipis i l’Assemblea Nacional Catalana.

L’obstinació de la Fiscalia per judicialitzar el procés independentista intentant obrir vies per atemorir, a través de l’amenaça d’un procés judicial, als regidors i regidores dels nostres Ajuntaments s’ha vist emparada pel Magistrat Ismael Moreno del Jutjat Central d’Instrucció 2 de Madrid amb l’excusa de les resolucions aprovades en suport a la Resolució del 9N del Parlament de Catalunya.

Així, tal i com hem vist en les darreres setmanes, mentre que altres magistrats, com De la Mata, han optat per considerar que de cap manera podia considerar-se com a constitutiu dels delictes de sedició o rebel·lió els actes de suport a la Resolució del Parlament per part dels regidors amb arguments tant contundents com que la mateixa fiscalia no havia denunciat als parlamentaris promotors de la Resolució del 9N, el Magistrat Ismael Moreno, -cèlebre pel cas dels «titiriteros»-, no només manté oberts tres procediments concrets contra els Ajuntaments de Vic, Girona i Deltebre sobre les mocions de suport al 9N sinó que, a més, és el responsable d’una ordre genèrica als Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat per tal que es dirigeixin als Ajuntaments del país que han aprovat mocions de suport per tal que li aportin tota mena d’informació.

Pels motius exposats, el Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular demana que el Ple de l’Ajuntament de Tarragona adopti els següents ACORDS:

Primer.- Mostrar el rebuig de l’Ajuntament de Tarragona als requeriments enviats per ordre de l'Audiència Nacional espanyola a gairebé tres-cents ajuntaments catalans per haver aprovat una moció de suport a la Declaració 1/XI del Parlament de Catalunya.

Segon.- Donar ple suport a les persones que, a causa d'aquests requeriments puguin ser encausades o citades a declarar per part de l'Audiència Nacional, recordant el dret fonamental a la lliure expressió.

Tercer.- Declarar, una vegada més, que el dret a l’autodeterminació és un exercici eminentment cívic i democràtic que ha de ser reclamat i defensat des de totes les institucions que emanen de la voluntat popular i, molt particularment, des dels ajuntaments entesos com  l’administració més propera a la ciutadania.

Quart.- Així mateix, recolzar les mobilitzacions que es convoquin per donar suport a les persones encausades i als ajuntaments requerits i cridar a tots els veïns i veïnes de Tarragona a participar-hi.

Cinquè.- Comunicar l’adopció d’aquests acords a les entitats municipalistes de Tarragona al Parlament de Catalunya, al Govern de la Generalitat de Catalunya, al Govern de la Generalitat valenciana, al Govern de les Illes Balears, al Govern d’Aragó, i als governs de l’Estat espanyol i l’Estat francès.

Tarragona, Països Catalans, 12 d’abril de 2016

Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona

Podeu descarregar-vos aquí aquesta moció en format PDF