Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Notes de premsa i comunicats [NdP] Jornada “Construïm sobiranies. Avancem cap a la independència”, dissabte dia 7 a Tarragona

09/05/2016

Dissabte 7 de maig, Tarragona acollirà la jornada “Construïm sobiranies. Avancem cap a la independència”, que de 10 a 14h a l'Antiga Audiència, plaça Pallol, 3.

Des del Camp, fa anys que l'esquerra independentista i els moviments socials qüestionem el model de desenvolupament territorial basat en polígons petroquímics i turisme de masses. Aquesta crítica ens ha acostat a qüestionar també els models energètics que sostenen la societat de consum, i a plantejar-nos si una altra economia és possible a les comarques del Camp.

L'ofensiva del projecte del Barcelona World, junt amb les problemàtiques laborals i socials que conté, i la davallada de l'activitat dels complexos petroquímics, junt amb l'alerta mediambiental i d'afectació a la salut existent ens han fet creure fermament en la possible transformació econòmica i social d'aquest territori tan castigat durant dècades. És per aquest motiu que volem passar de la crítica a la proposta de forma decidida i treballar en alternatives possibles des de diferents perspectives.

Per començar, el mes de maig presentem aquesta jornada per plantejar qüestions com la sobirania energètica, que facilitaria optar per altres formes d'energies que desvinculessin aquest territori del model únic petroquímic; i la sobirania alimentària, que significaria recuperar els nostres sectors de producció econòmic primari, afavorint la transformació dels nostres hàbits de vida i de consum.

La jornada comptarà amb la participació de Clara Griera, membre del grup de pagesia de la CUP i de la CUP de Bellpuig; Roc Padró, del grup de pagesia de la CUP i de la CUP de Terrassa; Oleguer Presas, membre del Seminari d'Economia Crítica Taifa i de la Crida per Sabadell; i Sergi Saladié, diputat de la CUP-CC, geògraf i militant ecologista.

Al mes de juny, volem aprofundir més en les alternatives concretes i reals que el Camp podria acollir, concebre el nostre territori com una oportunitat per al cooperativisme, acostar alternatives al turisme de masses, com el turisme de proximitat, posar damunt la taula els impactes dels grans complexos comercials i plantejar com podem reactivar el comerç local, fer una aposta per l'activació agrària i pesquera i posar damunt la taula les inversions que el nostre territori podria acollir, des de l'esquerra anticapitalista.

Grup Municipal de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 6 de maig de 2016

Podeu descarregar-vos aquí aquest document en format PDF