Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Notes de premsa i comunicats [NdP] La CUP de Tarragona demana transport públic gratuït com a mesura contra la segmentació urbana

10/09/2015

[NdP] La CUP de Tarragona demana transport públic gratuït com a mesura contra la segmentació urbana durant la Festa Major de Santa Tecla

El Grup Municipal de la CUP de Tarragona ha traslladat una proposta al conseller d’urbanisme, i mobilitat, Sr. Josep Maria Milà, demanant la gratuïtat dels autobusos municipals durant els dies 21 i 22 de setembre, els dies que concentren més activitats de la Festa Major de Santa Tecla. Això suposaria habilitar més mitjans de transport públic gratuït els dies esmentats, com ja es fa el dia 23 de setembre amb motiu de la Setmana de la Mobilitat. A més, amb aquesta mesura també s’aconseguiria descongestionar el centre de la ciutat, que queda absolutament desbordat per aquestes dates, amb cotxes que aparquen fora de les zones regulades i molts cops a les voreres.

Des de la CUP considerem que la concentració d’activitats festives al centre de la ciutat de Tarragona durant la Festa Major de Santa Tecla reflecteix una greu segmentació urbanística que cal afrontar, i que és necessari acostar les festes a les persones que viuen en barris més allunyats de la Part Alta i el centre de la ciutat, espais que habitualment apleguen un gran nombre de les activitats programades.

La CUP de Tarragona considera que una de les vies per a fer front a la segmentació urbanística de la nostra ciutat és la cultura i les festes populars. És per això que pensem que caldria desconcentrar l’oferta d’activitats culturals i festives durant tot l’any, i més concretament per Sant Magí i Santa Tecla, de manera que quedés repartida arreu del municipi. Això descongestionaria la Part Alta i, alhora, facilitaria que tots els tarragonins i tarragonines gaudissin del sentiment identitari comú que proporciona la celebració de les festes majors d’un municipi. Sabem que ja es duen a terme activitats a tots els barris de la ciutat, sobretot a través de la “Santa Tecla a les escoles”. Trobem molt encertada aquesta iniciativa, però pensem que de cara a propers anys caldria estudiar conjuntament com anar més enllà.

Per totes aquestes raons, ahir vam traslladar al conseller Milà la nostra proposta per implementar un servei gratuït de transport públic els dies 21 i 22 de setembre, tot i que som conscients que es tracta d’una mesura puntual i pal·liativa davant el problema de la segregació entre el centre i els barris de la ciutat.

Grup Municipal de la CUP de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 8 de setembre de 2015

Podeu descarregar-vos aquí aquest document en format pdf