Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Notes de premsa i comunicats [NdP] La CUP de Tarragona organitza una assemblea informativa oberta sobre el TTIP mentre l’equip de govern convida el mateix dia a un cafè informal restringit els regidors amb representants de la Comissió Europea per “aclarir” dubtes sobre aquest tractat

10/07/2019

La CUP de Tarragona ha convocat aquesta tarda, divendres 12 de febrer, una assemblea informativa que tindrà lloc a les 18h al local de l’USTEC (c/ August, 21, entl. 1a) per tal de presentar i debatre la moció sobre el TTIP que la candidatura anticapitalista presentarà al plenari municipal del 19 de febrer. Amb aquesta reunió, la CUP pretén estendre el coneixement públic sobre les implicacions que aquest tractat comercial de caire neoliberal entre els Estats Units i la Unió Europea tindria en el nostre territori i en el conjunt dels Països Catalans.

TTIP són les sigles del Transatlàntic Trade and Investment Partnership, un acord que està negociant la UE amb els EUA amb l'objectiu d'aprovar una nova desregulació del comerç i les finances a ambdues bandes de l'Atlàntic que unifiqui criteris de gestió del capitalisme ultraliberal. La idea de la moció és mostrar el rebuig de la nostra ciutat a aquest tractat internacional, però entenem que aquesta moció hauria de ser una part d'una campanya de resposta local contra aquest tractat neoliberal d’abast internacional. Fins al dia d'avui, tal com s'ha fet en altres ciutats i comarques, a Tarragona s'han organitzat diversos actes contra el TTIP. L’Esquerra Independentista organitzà un debat públic una el passat gener que va encetar una campanya amb l’objectiu d’aglutinar associacions, entitats socials, i sindicats.

Es dóna la circumstància que, a banda d’aquesta assemblea informativa oberta, convocada per la CUP el passat divendres 5 de febrer, avui mateix els regidors del nostre grup municipal han rebut una invitació de l’equip de govern per mantenir una conversa informal fent un cafè amb Ferran Tarradellas, representant de la Comissió Europea a Barcelona “per donar a conèixer els principals eixos del Tractat de Lliure Comerç amb els EEUU i resoldre aquells dubtes que hi pugui haver”.

El Grup Municipal de la CUP considera que “els nostres dubtes envers el TTIP de cap forma es pot resoldre al voltant d’un cafè en una trobada informal, restringida únicament als regidors municipals i convocada amb només un grapat d’hores d’anticipació”. Per al conseller Jordi Martí Font, “hi ha una clara diferència entre convocar gairebé d’amagat cafès informals amb representants de la Comissió Europea i promoure una assemblea oberta per debatre un tractat comercial de grans repercussions socials com el TTIP”. Per la seva banda, Laia Estrada ha afirmat que “aquesta circumstància demostra que l’equip de govern i la CUP tenim formes antagòniques d’entendre la transparència i la discussió pública”, i que “l’equip de govern ha desaprofitat una oportunitat per eixamplar el debat públic al voltant del TTIP”.

GM de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, Països Catalans, 12 de febrer de 2016

Podeu descarregar-vos aquí aquest document en format PDF