Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Notes de premsa i comunicats [NdP] La CUP demana a l’Ajuntament una campanya pública de difusió sobre els drets a l’habitatge i contra la pobresa energètica recollits a la Llei 24/2015

22/06/2016

Al Plenari municipal del 27 de juny, el Grup Municipal de la CUP defensarà una moció en què es demanen mesures concretes per tal d'aprofundir al desplegament local efectiu de la Llei 24/2015 de de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica.

En concret,  la CUP considera que cal aprofitar plenament l'articulació de la  Mesa de Valoració per a situacions d’Emergències Econòmiques i Socials de la nostra ciutat, i fer front amb celeritat als casos de persones i famílies en situació de risc d’exclusió residencial a Tarragona.

Tal com es recull a la moció, la formació independentista demana que es doni solució a una qüestió fonamental que l'Ajuntament de Tarragona té pendent resoldre, com és l'accés a la informació dels potencials beneficiaris de la Llei 24/205. Així, segons la formació anticapitalista, és fonamental que els ciutadans i ciutadanes de la nostra ciutat coneguin els seus drets per poder exercir-los. En definitiva, es tracta de garantir que tota la població tarragonina tingui accés a la informació relativa a les mesures a les que es pot acollir per tal de fer front a la pobresa energètica i a l’exclusió habitacional.

La CUP considera que si no es posa a l'abast de la població una informació pública completa i entenedora sobre els drets en matèria d'habitatge i lluita contra la pobresa energètica, es perdrà de forma irresponsable capacitat d'incidència social. Alhora, es podria incórrer en una negligència greu que perjudicaria els sectors més vulnerables de la societat tarragonina. Segons la formació assembleària, “cal un compromís municipal clar per proporcionar, editar i difondre de forma detallada a la població de Tarragona sobre els seus drets, així com sobre les mesures que s’han pres des de l’IMSS i SMHAUSA per aplicar-los”.

La CUP ha posat com a exemple el cas del municipi de Torredembarra, on es van editar dos tríptics senzills per tal d’informar a la població que ha patit talls de subministrament d’aigua, de la llum o el gas, i proposa que l’Ajuntament de Tarragona faci el mateix. Així, aquesta mesura es podria impulsar des d’SMHAUSA, pel que fa a la informació contra l’exclusió residencial, en tant que en relació a la pobresa energètica es podria impulsar des de la Taula Contra la Pobresa Energètica i l’IMSS, en col·laboració amb la recent creada Comissió de Sostenibilitat. Aquests tríptics informatius s’haurien de difondre a tots els punts de la ciutat que permeten arribar a la població tarragonina: centres cívics, CAP, les oficines de l’Ajuntament, centres escolars, etc.

En opinió de la Candidatura d’Unitat Popular, el primer pas per impulsar nous drets és conèixer-los, raó per la qual una campanya municipal de difusió sobre els drets a l’habitatge i contra la pobresa energètica és “urgent i necessària”.

Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) a l’Ajuntament de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 22 de juny de 2016

Podeu descarregar-vos aquest document aquí en format PDF