Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Notes de premsa i comunicats [NdP] La CUP vol desbloquejar l’estudi de la qualitat de l’aire al Camp de Tarragona aprovat per l’Ajuntament fa un any

23/06/2016

Al Plenari del 27 de juny la CUP de Tarragona presentarà dues preguntes adreçades a l’Alcaldia en relació als drets de l’habitatge i de la qualitat de l’aire del Camp de Tarragona.

Pel que fa a la primera pregunta, la CUP de Tarragona crida l’atenció sobre el fet que ni l’alcalde Ballesteros ni cap altre representant de l’Ajuntament de Tarragona va assistir el passat 25 de maig a la trobada impulsada des del Grup Promotor de la ILP Habitatge i que aplegà als 12 municipis catalans més poblats al voltant de la defensa de la Llei 24/2015, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica.

El Grup Municipal de la CUP no entén com és que l’Ajuntament de Tarragona va deixar passar l’oportunitat de manifestar el seu suport a la Llei 24/2015, una llei referencial defensada per amplis sector populars que proporciona un marc normatiu per implementar nous drets socials en defensa d’un habitatge digne i contra la pobresa energètica. La injustificada absència de l’Equip de Govern encara és més greu si tenim en compte que la invitació feta pel Grup Promotor de la ILP Habitatge no es va traslladar des de l’alcaldia a la resta de grups municipals amb representació a l’Ajuntament de Tarragona. El Grup Municipal de la CUP Per què l’Alcaldia no va estendre la invitació als grups municipals de l’oposició que sí hauríem volgut ser-hi presents?

Per una altra banda, la CUP també demanarà a l’Alcalde explicacions sobre la concreció de la partida pressupostària que hauria de destinar-se a l’elaboració d’un estudi de la qualitat de l’aire al Camp de Tarragona. Fins ara, i quan aviat es complirà un any de l’aprovació de la moció en què es va acordar impulsar un estudi sobre la qualitat de l’aire, l’Equip de Govern no ha donat cap passa per desenvolupar l’acord, tot i disposar d’una partida pressupostària que hi destina 35.000 euros. La formació independentista considera que és irresponsable deixar sense concreció el destí d’aquesta partida pressupostària, especialment després que episodis com el de l’alerta provocada per la gran fumera negra de les torxes d’etilè de la refineria de Repsol al Polígon Nord del passat 23 de maig ens recorda la vulnerabilitat de la població del nostre territori a l’activitat del sector petroquímic que ens envolta. En conseqüència, la CUP reclama l’inici d’accions clares per desbloquejar la realització d’un estudi fonamental per a la salut pública de la població del Camp de Tarragona.

Grup Municipal de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 23 de juny de 2016

Podeu descarregar-vos aquí aquest document en format PDF