Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal CUP Notes de premsa i comunicats Nota de Premsa: Les CUP rebutgen els "Jocs de la Fam" del 2017

Nota de Premsa: Les CUP rebutgen els "Jocs de la Fam" del 2017

29/08/2015

[NdP] Les CUP de les poblacions que participen en els Jocs Mediterranis mostren el seu rebuig a als “Jocs de la Fam” del 2017.

Avui dilluns 24 d'agost a dos quarts d’onze del matí, davant la Casa Canals de Tarragona, ens hem aplegat regidors i regidores de la CUP de diverses ciutats on hi ha seus i subseus dels Jocs Mediterranis 2017. Dins de la Casa Canals s’havia convocat un acte institucional de suport als Jocs, ara que les possibilitats de finançament d’aquest innecessari espectacle esportiu passa per un moment crític pel que fa al seu finançament. A fora, hi havia representants de la CUP a ajuntaments, consells comarcals i la Diputació de Tarragona, afectats per l'organització dels Jocs Mediterranis 2017.

Els regidors i regidores han repartit exemplars de la seva publicació InfoCUP: Especial Jocs Mediterranis 2017, entre alcaldes i acompanyants que anaven entrant a Casa Canals. L’InfoCUP es refereix als Jocs del 2017 com “els Jocs de la Fam”. Els organitzadors de l’acte de signatura del manifest de suport als Jocs han decidit fer entrar els que anaven a signar per la porta de darrere per tal d’evitar que fossin retratats rebent la informació de la CUP.

Laia Estrada, consellera de la CUP de Tarragona, ha resumint els punts de desacord amb els Jocs dient que “l’endeutament a què aquest esdeveniment, innecessari i especulatiu, sotmetria la ciutat és del tot desproporcionat i podria arribar als 50 milions”, pel que des de les CUP es promouran mocions a totes les administracions afectades on es tingui representació per tal de rebutjar els Jocs.
Alhora, la consellera ha afirmat que “la manca de diàleg i l’important nombre de grups municipals que durant la campanya electoral van mostrar el desacord amb els Jocs mostren uns dubtes més que raonables que caldria portar-nos a, com a mínim, una consulta de la ciutadania en aquest aspecte”.

Des de les CUP s’ha insistit en la continuïtat d’una campanya que tindrà un moment rellevant en el Plenari Municipal extraordinari convocat pel proper divendres 4 de setembre a Tarragona. Tot i així, la CUP continuarà impulsant les lluites socials al carrer tant abans com després de la sessió monogràfica dels Jocs Mediterranis del 4 de setembre.

24 d’agost de 2015

Tarragona, Països Catalans

Podeu descarregar-vos aquí el document en format PDF