Esteu aquí: Inici Patrimoni Notícies Notícies 2021 La ministra Reyes Maroto presenta el Pla Estratègic per a la reactivació del turisme de les Ciutats Patrimoni

La ministra Reyes Maroto presenta el Pla Estratègic per a la reactivació del turisme de les Ciutats Patrimoni

La ministra Reyes Maroto presenta el Pla Estratègic per a la reactivació del turisme de les Ciutats Patrimoni

Pau Ricomà: “És una satisfacció formar part d’un grup de ciutats totalment alineat amb els objectius de Tarragona com a destinació cultural i patrimonial sostenible”
La ministra Reyes Maroto presenta el Pla Estratègic per a la reactivació del turisme de les Ciutats Patrimoni La ministra de Turisme, Reyes Maroto, i el president del GCPHE, Antonio Rodríguez Osuna, a la roda de premsa posterior a l’assembla d’alcaldes del Grup a Mèrida. Foto: GCPHE.
19/03/2021

El Grup  de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d’Espanya (GCPHE) ha presentat aquest dijous 18 de març el Pla Estratègic per a la reactivació del turisme cultural i patrimonial, elaborat per la consultora Braintrust en un acte que ha comptat amb la presència de la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, del president de la Junta d’Extremadura, Guillermo Fernández Vara, del president del Grup i alcalde de Mèrida, Antonio Rodríguez Osuna, dels quatre alcaldes de la comissió executiva i, telemàticament, dels altres deu alcaldes de les Ciutats Patrimoni, entre ells l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà. Ricomà ha mostrat la seva satisfacció per “formar part d’un grup de ciutats totalment alineat amb els objectius de Tarragona com a destinació cultural i patrimonial sostenible”. Així mateix, l’alcalde tarragoní ha valorat molt positivament que el pla inclogui plans concrets d’acció, amb instruments i estratègies per aplicar de manera específica a cada ciutat.

Durant l’assemblea d’alcaldes que ha servit per presentar el Pla Estratègic, la ministra Reyes Maroto ha volgut felicitar les ciutats del GCPHE per “treballar en un pla de reactivació del turisme que les posiciona com a destinacions de cultura sostenibles” i ha destacat l’oferta d’un producte “amb una experiència completa i segura”. “Les Ciutats Patrimoni són ciutats carregades d’història però també ciutats de futur i generadores de talent” ha afegit. La ministra també ha valorat que el pla aposti per la segmentació, l’ampliació de la proposta de valor, el foment de la innovació i la digitalització i l’aprofitament de sinergies entre les quinze ciutats.

Per la seva banda, el president del Grup, Antonio Rodríguez Osuna, ha explicat que el Pla Estratègic s’ha portat a terme amb la subvenció de la Secretaria d’Estat de Turisme en una estratègia alineada amb el Pla de Modernització i Competitivitat Turística, que té com a prioritat mantenir el lideratge turístic d’Espanya i modernitzar la cadena de valor. Rodríguez Osuna ha destacat també el fet que “juntament amb les estratègies per al Grup en el seu conjunt, el pla conté accions individualitzades per millorar la competitivitat i el posicionament de cadascuna de les ciutats, en aspectes relatius a oferta, productes, canals, marca, publicitat i promoció”.

Un pla basat en dotze línies d’acció

Ángel Butragueño, director de la consultora Braintrust, ha explicat que “la marca Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat és una marca sòlida i amb gran reputació, però ha de ser capaç d’augmentar-ne la notorietat”. En aquest sentit, el pla —ha continuat— “defineix una visió clau: ser el grup de ciutats amb l’oferta cultural i experiencial més àmplia del mercat, fomentant la innovació per fer evolucionar el posicionament de la marca cap a la sostenibilitat”.

Finalment, Butragueño ha desgranat les dotze línies d’acció del Pla Estratègic, que cada ciutat abordarà de forma individualitzada en funció de la seva situació actual, les seves necessitats i objectius i el seu plantejament turístic de futur. Les línies són:

  • Augmentar la notorietat de la marca GCPHE i de la UNESCO.
  • Crear un producte turístic conjunt.
  • Millorar el posicionament de marca única experiencial.
  • Segmentar i definir el públic objectiu.
  • Ampliar, adaptar i personalitzar la proposta de valor mitjançant la innovació contínua.
  • Incrementar la digitalització del consum turístic.
  • Dissenyar noves estratègies i dinàmiques de comunicació i promoció.
  • Desenvolupar una xarxa d’aliances.
  • Implantar estratègies de clients a través de l’optimització de les dades.
  • Formar a tots els actors de la cadena de valor turística.
  • Aprofitar sinergies entre ciutats.
  • Crear un model diversificat, alineat i consensuat, involucrant tant institucions públiques com privades, i tenint en compte als residents.
Segells de reconeixement d'administració oberta