Capacitats a assolir
CF1. Distingir les característiques bàsiques de l'ús de la llengua segons la intenció comunicativa i els diversos contextos de l'activitat social i cultural en què s'utilitza.
CF2. Comprendre el sentit fonamental de produccions orals i escrites senzilles, diferenciant les idees principals de les secundàries, els fets de les opinions i extraient conseqüències evidents de la informació presentada.
CF3. Fer esquemes, resums i comentaris sobre informacions senzilles presentades de forma oral o escrita reflectint els principals arguments i punts de vista. Referir verbalment idees, fets, opinions i sentiments de forma ordenada, clara i coherent, ajustant-se a cada situació de comunicació i aplicant les normes d'ús lingüístic.
CF4. Redactar diversos tipus d'escrits mitjançant els quals es produeix la comunicació amb les institucions públiques, privades i de la vida laboral, ajustant-se a les característiques formals i expressives pròpies de cada tipus.
CF5. Compondre textos propis en els quals s'expressin o comentin fets, experiències o opinions, articulant-los amb cohesió, ordre, claredat i correcció ortogràfica.
CF6. Utilitzar la llengua eficaçment per buscar, seleccionar, processar informació i produir textos orals o escrits, utilitzant diccionaris, biblioteques i processadors de textos, incloent les tecnologies de la informació i la comunicació. Valorar l'aprenentatge de la llengua catalana com a mitjà de comunicació i comprensió entre les persones, evitant qualsevol tipus de discriminació i estereotips lingüístics o culturals
Relació de mòduls formatius i d'unitats formatives
Comunicació i llenguatge
- Naturalesa i elements de la comunicació: Emissor, receptor, missatge, codi, canal, context o situació. Mitjans de comunicació: audiovisuals (televisió, cinema), radiofònics, impresos (diaris, revistes, fullets) i digitals (Internet).
- Llenguatge, llengua i parla: Funcions del llenguatge i intenció comunicativa: expressiva, poètica, apel·lativa, fàtica, representativa, metalingüística. Utilització de la llengua per adquirir coneixements, expressar idees, sentiments propis i regular la conducta pròpia. Varietats socials en l'ús de la llengua. Usos formals i informals.
- Diferències entre comunicació oral i escrita.
- Principis bàsics en l'ús de la llengua catalana
- Enunciats. Característiques i modalitats. Diferència entre oracions i frases.
- Tipus d'oracions: Simples i compostes Modalitats: enunciatives, interrogatives, exclamatives, exhortatives o imperatives, optatives o desideratives, dubitatives i de possibilitat
- Sintagmes. Classes de sintagmes (nominal, preposicional, verbal, adjectival i adverbial)
- Subjecte i predicat. Concordança
- Complements verbals Oracions compostes: juxtaposició, coordinació, subordinació. Enllaços i connectors
- Ús de les regles d'ortografia
- Aplicació de les principals regles ortogràfiques
- Utilització dels principis d'accentuació
- Diftongs, triftongs i hiatus
Produccions orals
- Comunicació verbal i interacció social. Tipus de produccions orals.Tècniques per a la preparació i posada en pràctica d'exposicions orals sobre diferents temes (socials, culturals, divulgació científica). Estructuració, claredat i coherència. Desenvolupament d'actituds respectuoses, reflexives i crítiques. Adaptació al context i a la intenció comunicativa.
- Produccions escrites. Comunicació escrita. Produccions escrites com a font d'informació i aprenentatge.
Mòdul complementari
- Prevenció de riscos laborals
- Sensibilització medioambiental i igualtat de gènere
- Orientació laboral
Inscripcions
Els interessats han d'omplir el full de preinscripció a les instal·lacions de Tarragona Impulsa (Av. Vidal i Barraquer s/n -M1-), Centre Sociocultural de la Part Alta (Cr. Puig d'en Pallars s/n) o Espais de Trobada de Campclar (Riu Llobregat, 10), adjuntant el currículum, una còpia del DNI o NIE i la targeta de l'atur o millora de feina. L'horari de preinscripcions és de dilluns a divendres de 9 a 14 hores.