Esteu aquí: Inici Cooperació Notícies Notícies 2026 El Dia d'Àfrica se celebrarà divendres a Torreforta

El Dia d'Àfrica se celebrarà divendres a Torreforta

El Dia d'Àfrica se celebrarà divendres a Torreforta

Cooperació ha programat una jornada carregada d’activitats lúdiques i la projecció del film ’Fragments of Venus'
El Dia d'Àfrica se celebrarà divendres a Torreforta Joan Carles Borrachero.
25/05/2026

Amb motiu del Dia d’Àfrica que se celebra avui, s’ha presentat en roda de premsa una jornada especial que es durà a terme la tarda del divendres 29 de maig a partir de les 17.30h. Des de la conselleria de Cooperació, al costat de les entitats de la ciutat, s’han programat una sèrie d’actes per celebrar i reivindicar la diversitat de cultures, tradicions i identitats del continent africà i de les seves poblacions locals i a la diàspora. La consellera de Cooperació, Cecilia Mangini ha apuntat que “des de Tarragona ens sumem per segon any consecutiu a la celebració com un reconeixement obert a la nostra diàspora africana, veïns i veïnes que formen part de la nostra comunitat”.

L'edició d'enguany es durà a terme a Torreforta, en primer lloc al local de l’Associació Indivisibles on es farà lectura del manifest i es projectarà Fragments for Venus, una peça experimental d’Alice Diop, que explora i qüestiona la construcció de la mirada artística occidental i la representació històrica del cos femení negre i seguidament a la Plaça Pilar Pradells es realitzaran diferents activitats com tallers per a infants, henna, quadres de sorra, trenes, una desfilada de moda i moltes altres accions com un concert del cor Voces Africanas.  

A través del Fons Català de Cooperació i CinemÀfriques en el marc del FICAC (Festival Itinerant de Cinemes Africans de Catalunya) que aquest any arriba a la 5ª edició a Tarragona, que es durà a terme els dijous de juliol a l’Espai Jove La Palmera, amb espais de conversa posteriors a cada sessió, i la última projecció, 30 de juliol, es tancarà el cicle a Torreforta.

Totes aquestes activitats han estat impulsades per l’Associació Indivisibles i Cooperació Activa al Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre, i compten amb la col·laboració del Cor de Voces Africanas de Tarragona, l’Associació de Dones Africanes de Tarragona (ADAT) i de Cuentropia.