- Artista: Aleix Llovet
El bosc simbolitza l'estat salvatge, l'inconscient i un espai màgic ancestral: és un lloc de fugida on pots escapar de la societat, però no de tu mateix. Als afores de Barcelona, la serra de Collserola, un dels parcs periurbans més grans del món, va acollir a mitjan segle passat els primers colons que hi van arribar fugint dels seus orígens, fet que la converteix en una mena de «far west català».
Des de llavors, els seus habitants viuen entre arbres, en una relació íntima amb el bosc, i l'han anat domesticant i modificant per adaptar-lo a les seves necessitats. La proximitat de la gran ciutat el fa accessible i vulnerable, però el bosc és poderós i continua exercint forces invisibles sobre els seus habitants, deixant la seva empremta a les seves cases i en el seu esperit.
And Into The Forest I Go és el seu treball en aparença més documental, tot i que no perd la mirada poètica i el caràcter conceptual que el defineixen. Es tracta d'un projecte desenvolupat durant deu anys, als boscos que envolten casa seva, a les afores de Barcelona.
Llovet va cursar Humanitats a la Universitat Autònoma de Barcelona, direcció cinematogràfica a l'Escola de Cinema Independent de Barcelona, i fotografia a l'Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya. La seva obra ha rebut diversos premis internacionals i forma part de col·leccions públiques i privades com ara La Tate Modern de Loncres, el CNF i el MACBA, i el Reina Sofía entre d'altres. A més a més, es dedica a la docència i és editor de l'editorial indepentent especialitzada en fotollibres Ediciones Posibles.
Més informació sobre aquest esdeveniment…