Cutrmetratges de ficció
Festival Sota La Palmera 2026 | Estiu amb Cooperació
As aventuras do Angosat | 34’ | Angola | 2025 | Ficció musical
Angola va llançar el 2017 el primer satèl·lit a l’espai… i es va perdre. As Aventuras do Angosat és el somni nascut d’aquell somni frustrat.
Una òpera hip hop de barri inspirada en el satèl·lit ANGOSAT que transforma Cazenga (Luanda) en un escenari vibrant de rimes, beats i coreografies. El curt dirigit per Resem Verkron i Marc Serena combina energia documental amb fantasia sci-fi domèstica, i celebra l’enginy d’una comunitat mira al futur sense renunciar a la pròpia estètica.
Humor, ritme i orgull de lloc per a un musical DIY (Do It Yopurself) que contagia vitalitat.
African family dinner | 13’ | Noruega - Somàlia | 2025 | Ficció
La Mona s’endinsa per primera vegada en la dinàmica familiar del seu xicot i, entre plats, tradicions i bromes privades, descobreix fins a quin punt les etiquetes “ amaguen realitats molt diverses. La comèdia fa servir el ritme d’un sopar que es complica per petites friccions culturals, silencis incòmodes i gestos afectuosos que no sempre es llegeixen igual.
Amb posada en escena lleugera i diàlegs punyents, el curt de Ibrahim Mursal observa el desig d’encaixar sense renunciar a la pròpia identitat.
Langue maternelle | 24’ | Mali | 2023 | Ficció
A la França dels vuitanta, la Sira, mare malinesa, defensa parlar soninké a casa malgrat la pressió de l’escola per “normalitzar-se”.
El curt retrata els xocs petits —i constants— de la vida quotidiana: notes a l’agenda, reunions amb mestres, comentaris benintencionats que qüestionen el valor de la llengua d’origen.
Amb gestos íntims i una posada en escena propera, el film dirigit per Mariame N’diaye reivindica la transmissió afectiva i el poder simbòlic de les paraules amb què criem.
Projecció en el marc del Festival Itinerant de Cinemes Africans de Catalunya – FICAC
Més informació sobre aquest esdeveniment…