Esteu aquí: Inici La ciutat Agenda 2026 Joventut Aprèn a detectar les “fake news” i plantar cara als discursos d’odi

Aprèn a detectar les “fake news” i plantar cara als discursos d’odi

Dijous 3, 10 i 17 de desembre  | de 18 a 20 h | 12 a 16 anys | Espai Jove Kesse | Gratuït amb inscripció prèvia
A càrrec d'ACPP

A internet i xarxes socials hi ha molta informació… però com sabem què és veritat i què no? I què podem fer quan ens trobem amb un missatge que discrimina, insulta o ataca els drets d’altres persones?

En aquest curs aprendràs a detectar la desinformació, identificar els discursos d’odi i comunicar-te d’una manera més inclusiva. Ho farem de forma pràctica, amb exemples reals, eines digitals i activitats per posar-te a prova.

Sessió 1 · Entendre el problema
Què són les vulneracions dels drets humans? Què és un discurs d’odi? Aprendrem a identificar-los i a entendre com poden afectar les persones i la societat.

Sessió 2 · Detectar les “fake news”
T’han enviat una notícia i no saps si és certa? Aprendràs trucs i eines per verificar informació, detectar continguts enganyosos i no compartir una notícia falsa sense adonar-te’n.

Sessió 3 · Comunicar per transformar
Posarem en pràctica tot el que hem après en un taller de comunicació inclusiva dinamitzat per la cooperativa LaClara Comunicació. Crearem idees i materials per donar visibilitat a la importància de combatre els discursos d’odi, la discriminació i les vulneracions dels drets humans.

 

Hi col·labora: Cooperació Tarragona i Europe Direct Tarragona.

 

Més informació sobre aquest esdeveniment…

Aprèn a detectar les “fake news” i plantar cara als discursos d’odi
Què
Exposicions, Xerrades i congressos
Quan
03/12/2026 a 18:00 a
17/12/2027 a 20:00
Programació
Tarragona Jove
Localització
Telèfon de contacte
977 296 251
Preu
Gratuït amb inscripció prèvia
Venda d'entrades / Inscripcions
Període d'inscripció

Inici: 16/09/2026, 10:00

Hi col·labora
Cooperació Tarragona i Europe Direct Tarragona.
Afegeix a la teva agenda...