Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies 2009 Ja es poden fer cinc tràmits administratius des d'aquesta web

Ja es poden fer cinc tràmits administratius des d'aquesta web

Ja es poden fer cinc tràmits administratius des d'aquesta web

L'Ajuntament posa en marxa l'administració en línia
09/11/2007

La conselleria de Comunicació, Participació i Societat de la Informació de l'Ajuntament de ha posat en marxa els tràmits en línia, e-TRAM, que permet fer sol·licituds i tràmits administratius per internet, des de qualsevol ordinador, sense necessitat de desplaçar-se a les dependències municipals, només cal connectar-se a la web de l'Ajuntament de Tarragona. A partir d'avui es poden realitzar cinc tràmits i progressivament s'aniran ampliant. Aquest nou servei és un petit pas cap a la modernització administrativa de l'Ajuntament de Tarragona, un dels objectius de l'equip de govern municipal.

L'e-TRAM és el mòdul de gestió municipal de sol·licituds i tràmits per Internet integrat a la plataforma del Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya). La via d'accés a aquest servei és mitjançant la web dels ajuntaments adherits.

Així, des de la web de l'Ajuntament de Tarragona es poden realitzar els següents tràmits:

  • Instàncies genèriques
  • Queixes, suggeriments i incidències
  • Alta al padró municipal (procedència d'un altre municipi o per naixement)
  • Retirada de mobles i andròmines al carrer
  • Devolució de la fiança per obres

Aquests tràmits necessiten una autenticació per part de l'usuari, que es pot fer per diverses vies: el certifical digital d'idCAT o el Registre de CAT 365.

El certificat digital el concedeix l'Agència Catalana de Certificació (CATCert) que garanteix la identitat dels usuaris i els permet relacionar-se amb les administracions públiques de manera segura en les transaccions electròniques. A travès d'aquesta mateixa web, seguint els passos l'apartat e-TRAM s'indica com aconseguir aquest certificat digital.

Un vegada feta la identificació, l'usuari ha d'omplir la sol·licitud que li interessa al formulari web i enviar-lo mitjançant la mateixa pàgina. Després se li confirmarà l'enviament i es tramitarà directament a través de la xarxa a l'Ajuntament.

Actualment, des de la web de l'Ajuntament els usuaris es poden baixar fins a 30 impresos, que es poden imprimir, omplir-los a casa i portar-los a l'Ajuntament. A partir d'ara comença una nova etapa, que dóna més facilitats als ciutadans en la seva relació amb l'administració, amb l'objectiu de fer una administració més eficaç i propera.

Segells de reconeixement d’administració oberta