Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies 2009 L'OMIC incia la campanya "Aquestes festes compra amb confiança"

L'OMIC incia la campanya "Aquestes festes compra amb confiança"

L'OMIC incia la campanya "Aquestes festes compra amb confiança"

20/11/2008
La conselleria d’Empreses, Formació, Ocupació i Consum posa en marxa una campanya de Nadal per promoure el consum responsable durant aquestes festes i donar a conèixer els serveis que ofereix l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor.
 
“Aquestes festes compra amb confiança. L’OMIC t’informa i t’assessora. Passa-ho!” és el lema de la campanya que té un doble objectiu; per una banda, informar i formar als consumidors sobre els seus drets però també sobre els seus deures i, pel l’altra, donar confiança als consumidors respecte al comerç de la ciutat.
 
En total s’han editat 20.000 fulletons i 1.000 cartells que es distribuiran als comerços i equipaments municipals de la ciutat i que recullen una sèrie de recomanacions a tenir en compte a l’hora d’adquirir un producte o servei.
 
L’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor és un servei municipal d’atenció directa i gratuïta. La seva funció és assessorar, informar i formar sobre els drets i obligacions dels ciutadans com a consumidors i/o usuaris.
 
L’habitatge tant de compra com lloguer, els serveis financers, la telefonia fixa i mòbil i les garanties dels productes són els temes principals que concentren la major part de les consultes rebudes a l’OMIC durant el primer trimestre de 2008.
 
A dia d’avui, de les 540 entrevistes personalitzades realitzades i de les 282 consultes per correu electrònic resoltes, els principals temes es classifiquen de la següent manera:
 
Habitatge (compra – lloguer)                               14%
Telefonia fixa                                                        9.62%
Garanties dels productes                                 9.25%
Serveis financers                                                6.66%
Serveis a domicili (obres-reparacions, etc)    5.5%
Vehicles compra-lloguer                                   4.81%
Telefonia mòbil                                                   4.07%
 
La resta es reparteix en menor percentatge en: assegurances, ensenyament no reglat, compres per Internet, llum, gas, reparacions de vehicles, transport aeri i agències de viatges, entre d’altres.
Telèfon i fax: 977 29 61 19
Adreça: Plaça de la Font, 1
Correu electrònic: omic@tarragona.cat
Horari d'atenció PERSONALITZADA: Prèvia petició d'hora: dilluns, dimecres i divendres de 10.30 a 13.30 h
Segells de reconeixement d'administració oberta