Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies 2009 L'Ajuntament inaugura l'OMAC de Sant Pere i Sant Pau

L'Ajuntament inaugura l'OMAC de Sant Pere i Sant Pau

L'Ajuntament inaugura l'OMAC de Sant Pere i Sant Pau

Aquesta oficina d'atenció ciutadana és la tercera a la ciutat
17/01/2008

El passat diumenge 20 de gener a les 12h del migdia, l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, va inaugurar l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana de Sant Pere i Sant Pau, ubicada al Bloc de Sant Pau, davant de la plaça de la Sardana.

El barri de Sant Pere i Sant Pau és, després de Torreforta, el de major nombre de població. Actualment hi estan empadronades prop de 16.000 persones.

Les gestions que es poden realitzar a la nova oficina són les mateixes que es poden fer a l'OMAC de la Rambla Nova: tràmits de població, llicències d'obres, obertures, medi ambient, etc. El passat dilluns 21 de gener ja es van obrir les portes amb l'horari següent: de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres.

Durant l'any 2007, l'OMAC de Tarragona ha fet 88.963 atencions presencials, d'aquestes, 75.043 s'han fet a l'OMAC de la Rambla Nova i la resta, 13.930, a l'Oficina de Ponent situada al Centre Cívic de Torreforta, que va obrir les seves portes el febrer del 2007. De les 88.963 atencions personals, 4.000 van ser sol·licituds o demandes de veïns de Sant Pere i Sant Pau.

Aquests dades representen una mitjana diària de 60 persones que han fet tràmits a l'OMAC Ponent. D'aquests, el 90% són processos de població i sols el 10% d'altres tràmits.

Pel que fa als tràmits de l'Oficina de la Rambla són del tot variats: població, obertures d'establiments, ocupació de la via pública, cultura, etc. Aquí els processos de major demanda també són els de població, que ocupen un 21% de les atencions realitzades.

Cal assenyalar que tot i haver incrementat el número d'atencions presencials, l'any passat es va conseguir reduir el temps d'espera, que ha estat de 4,4 minuts, enfront dels 12 minuts de l'any anterior. Això cal atribuir-ho a l'obrtura de l'Oficina de Torreforta, que ha descongestionat l'Oficina de la Rambla i també a l'increment de la plantilla de personal que presta els seus serveis a l'OMAC.

Segells de reconeixement d’administració oberta