Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies 2010 Es presenta el cartell de Setmana Santa 2010

Es presenta el cartell de Setmana Santa 2010

Es presenta el cartell de Setmana Santa 2010

Enguany es vol promocionar especialment la Processó del Sant Enterrament de Divendres Sant, un acte que ha estat declarat Festa tradicional d’interès nacional
Es presenta el cartell de Setmana Santa 2010 Cartell de la Setmana Santa tarragonina 2010
19/02/2010

 

Avui divendres, 19 de febrer, s’ha fet públic el cartell promocional de la Setmana Santa de Tarragona 2010. Es tracta d’un cartell que edita el Patronat Municipal de Turisme de Tarragona i que serveix per presentar els actes de la Setmana Santa tarragonina, declarada Festa d’interès turístic per la Generalitat de Catalunya. D’una manera especial també vol promocionar la Processó del Sant Enterrament de Divendres Sant, un acte que ha estat declarat Festa tradicional d’interès nacional. En total se n’imprimiran 2.500 còpies.
 
El disseny del cartell és obra de Miquel Sanchís Bernabéu, que ja col·labora de manera habitual amb les seves fotografies de la Setmana Santa de Tarragona. L'impacte visual dels colors foscos denoten el caire seriós d'un esdeveniment religiós que s'inicia amb la caiguda del sol.
 
Al fons destaca el Pretori romà, un dels monuments romans més rellevants de la ciutat, que atrau molts visitants durant aquests dies i davant del qual s'inicia la Processó del Sant Enterrament.
 
El pas representat en aquesta ocasió és el del Cirineu o Primera caiguda, de la Reial Germandat de Jesús Natzarè. L'escena pertoca a la primera caiguda de Jesús a la Via Dolorosa, mentre Simó Cirene l'ajuda amb la creu i un esclau l'assota, davant l'atenta mirada d'un soldat imperial. N'és autor Antoni Parera Saurina i data de 1930.
 
Cal destacar que per primera vegada es compta amb el patrocini total de Repsol YPF, que també col·laborarà en la propera edició de la Guia dels principals actes de la Setmana Santa de Tarragona.
 
El cartell serà distribuït pels comerços de la ciutat, hotels i càmpings de les poblacions del territori i a les oficines de turisme d’arreu de Catalunya i de l’Estat. En aquest sentit, cal afegir que el Patronat Municipal de Turisme de Tarragona ja treballa en l’edició de les 25.000 guies que edita cada any amb els actes d’aquesta festivitat. Cal tenir en compte que l’any passat més de 15.000 persones van visitar Tarragona en motiu de la Setmana Santa.
 
 
Tarragona, 19 de febrer del 2010
 
Segells de reconeixement d'administració oberta