Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies 2010 L'Ajuntament de Tarragona gestionarà directament el servei d'atenció a les persones sense sostre

L'Ajuntament de Tarragona gestionarà directament el servei d'atenció a les persones sense sostre

L'Ajuntament de Tarragona gestionarà directament el servei d'atenció a les persones sense sostre

S'ha establert un protocol d'intervenció que pretén ser una eina reglada i coherent amb les necessitats particulars de cada usuari
20/07/2010
 
Aquest dimarts la tinenta d’alcalde de Serveis a la Persona, Victòria Pelegrín, acompanyada del director de Càritas Diocesana de Tarragona, Francesc Roig, ha presentat el nou circuit d’atenció a les persones sense sostre.
 
Aquesta nova orientació organitzativa, que canvia amb l’objectiu principal d’optimitzar millor els recursos i els serveis prestats, passa a ser gestionada directament per l’Institut Municipal de Serveis Socials i utilitzant els recursos propis dels quals disposa l’Ajuntament.
 
D’una banda, s’ha creat un protocol d’Intervenció que pretén ser una eina clara de com s’han de vehicular totes les demandes d’aquest tipus.

En primer lloc totes les entitats i organismes que atenguin una persona sense sostre, sigui la Guàrdia Urbana, Serveis Socials, Càritas, Creu Roja o els hospitals, la dirigiran al punt d’atenció que tindrà una ubicació concreta, i d’aquí es prestarà el servei d’alimentació o d’allotjament que correspongui. Al mateix temps, i sempre previ a una atenció personalitzada, es podran oferir una sèrie de serveis específics com poden ser les prestacions socials –tramitació de documentació-, la xarxa de salut -en cas de malaltia-, formació ocupacional o habitatge social, amb aquells casos en què sigui possible i hi hagi la voluntat de treballar cap a la reinserció social.
D’aquesta manera, la Casa del Transeünt deixa d’acollir i de gestionar el servei de menjador i allotjament, que se seguirà oferint mitjançant recursos ja existents a la ciutat, com són pensions, bars i restaurants.
 
Igualment es donarà cobertura les 24 h del dia, ja sigui a través del punt d’atenció, com dels diferents serveis que tenim en funcionament en aquests moments com són els serveis socials, el servei d’emergències socials de Tarragona, la Guàrdia Urbana i les entitats que treballen aquest àmbit a la ciutat, entre d’altres.

Aquest canvi organitzatiu garanteix la continuïtat de les prestacions que s’estaven duent a terme, alhora que es fa més èmfasi en el treball de reinserció social, prioritzant aquelles persones que viuen a Tarragona de manera permanent.
 
Segells de reconeixement d’administració oberta