Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies 2011 Ballesteros: "Tarragona és un dels principals nuclis inversors del corredor del Mediterrani"

Ballesteros: "Tarragona és un dels principals nuclis inversors del corredor del Mediterrani"

Ballesteros: "Tarragona és un dels principals nuclis inversors del corredor del Mediterrani"

El ministre de Foment, José Blanco, ha explicat que la nova infraestructura ferroviària serà una realitat el 2020
17/03/2011

“Hem estat convocats perquè Tarragona és un dels principals nuclis inversors del Corredor del Mediterrani”. Així s’ha expressat l’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, en finalitzar la presentació de l’estudi tècnic del Corredor del Mediterrani, que ha fet aquesta dimecres el ministre Blanco a Barcelona. En l’acte el responsable del Ministeri de Foment ha explicat que el govern està treballant perquè el Corredor sigui una realitat el 2020 i el gruix de les inversions en el tram Vandellós – Tarragona es concentrarà en el període 2011-2013.

L’alcalde ha explicat: “avui s’ha donat una resposta clara i positiva a una de les gran prioritats de Tarragona, que ja va quedar fixada en la jornada celebrada sobre infraestructures ferroviàries i que també s’inclou en la planificació estratègica del Pla 2022”. I ha afegit: “Hem estat treballat en aquests darrers dos anys, juntament amb altres ciutats i països en el marc de FERMED, perquè el Corredor del Mediterrani sigui una realitat. Per això vam anar a Brussel·les, per aconseguir el compromís europeu per tirar endavant el Corredor del Mediterrani, igual que avui ho ha fet el ministre Blanco.”  

Ballesteros ha explicat: “El Corredor del Mediterrani és important per a les mercaderies de la indústria química i el Port, però també per a l’arribada de l’alta velocitat a la ciutat. Durant la trobada, s’ha confirmat que en el tram entre Tarragona i Barcelona transcorreran vuit vies que inclouran les mercaderies i els passatgers i que tindran totes les modalitats de transport.” I ha afegit: “Es tracta de la primera gran infraestructura ferroviària que no és radial, no va de Madrid a la resta del territori, i el seu recorregut concentra el 40% del PIB i el 50% de la població entre les comunitats de Catalunya, València, Múrcia i Andalusia.”

Segells de reconeixement d’administració oberta