L'Amfiteatre cobra vida aquest divendres i dissabte amb un mapping artístic
Aquest divendres 28 de novembre i dissabte 29, l’Amfiteatre de Tarragona cobrarà vida amb motiu de la clausura dels actes per l’aniversari de la Tarraco25, el 25è aniversari del nomenament del conjunt arqueològic de Tàrraco com a Patrimoni Mundial de la Humanitat per la Unesco. L’espectacle d'interpretació artística servirà també per posar punt i final al NOW Fest – El Jardí Digital 2025, un festival amb arrel tarragonina, però amb mirada europea.
Aquest és el primer videomapping que es projectarà sobre un amfiteatre d’Espanya i dels pocs projectats sobre un amfiteatre romà a Europa. És més; Tarragona serà la primera de les 15 ciutats Patrimoni de la Humanitat espanyoles on es projectarà una peça audiovisual d’aquest tipus.
Sota el nom El futur ja té memòria, la recreació audiovisual durarà 15 minuts i es projectarà en 5 sessions tant divendres com dissabte. Aquestes tindran lloc a les 21 h, 21.30 h, 22 h, 22.30 h i 23 h. L’espectacle es podrà veure des de diferents punts propers al monument, però la millor ubicació per gaudir del mapping serà des de l’esplanada de davant l’Amfiteatre.
La consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç, Montse Adan, ha assegurat que "aquesta és una oportunitat única de gaudir d'un espectacle mai vist abans a l'Amfiteatre i que no deixarà ningú indiferent". Afegeix que "volem que els principals monuments de la ciutat cobrin vida al llarg de tot l'any aplicant creativitat i tecnologia. En aquest cas, ho farem amb una interpretació artística que aportarà una nova visió del nostre amfiteatre. Però més enllà d'aquesta actuació artística, seguirem una estratègia estable per portar mappings de recreació històrica i documental al patrimoni de la nostra ciutat".
L’entrada a les 10 sessions del mapping d'aquest divendres i dissabte és totalment gratuïta.