L'Amfiteatre cobrarà vida amb un mapping d'interpretació artística el 28 i 29 de novembre
Aquest dijous s’ha presentat en roda de premsa el mapping que es projectarà els propers 28 i 29 de novembre a l’Amfiteatre de Tarragona amb motiu de la clausura dels actes per l’aniversari de la Tarraco25, el 25è aniversari del nomenament del conjunt arqueològic de Tàrraco com a Patrimoni Mundial de la Humanitat per la Unesco. L’espectacle servirà també per posar punt i final al NOW Fest – El Jardí Digital 2025, un festival amb arrel tarragonina, però amb mirada europea.
Aquest és el primer videomapping que es projectarà sobre un amfiteatre d’Espanya i dels pocs projectats sobre un amfiteatre romà a Europa. És més; Tarragona serà la primera de les 15 ciutats Patrimoni de la Humanitat espanyoles on es projectarà una peça audiovisual d’aquest tipus.
Sota el nom El futur ja té memòria, la recreació audiovisual durarà 15 minuts i es projectarà en 5 sessions tant divendres com dissabte. Aquestes tindran lloc a les 21 h, 21.30 h, 22 h, 22.30 h i 23 h. L’espectacle es podrà veure des de diferents punts propers al monument. Concretament, la millor ubicació per gaudir de l’espectacle serà des de l’esplanada de davant l’Amfiteatre.
La directora del Now Fest-El Jardí Digital, Daviana Muñoz, ha detallat que "aquesta peça audiovisual és una interpretació artística creada específicament per a la l’Amfiteatre romà de Tarragona, un espai de memòria i ressonància. El mapping proposa un viatge sensorial i poètic que parteix de la grandesa de l’Imperi Romà i arriba fins al món digital actual per exposar la memòria femenina de poder, glòria i saviesa que ha estat esborrada de la història".
De la seva banda, la consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç, Montse Adan, ha assegurat que "l'objectiu és que els principals monuments de la ciutat cobrin vida al llarg de tot l'any aplicant creativitat i tecnologia. En aquest cas, amb una interpretació artística que confiem aporti una nova visió del nostre amfiteatre. Però més enllà d'aquesta actuació artística, en aquesta línia volem impulsar una estratègia estable per portar mappings de recreació històrica i documental al patrimoni de la nostra ciutat".
L’entrada a les 10 sessions del mapping és totalment gratuïta.