Esteu aquí: Inici La ciutat Notícies Notícies Turisme i restauració Notícies 2026 Tarragona acollirà el IV Congrés Català de la Cuina

Tarragona acollirà el IV Congrés Català de la Cuina

Tarragona acollirà el IV Congrés Català de la Cuina

La cita gastronòmica se celebrarà l’estiu del 2027
Tarragona acollirà el IV Congrés Català de la Cuina Imatge de la presentació d'avui
20/07/2026


Aquest matí,  el president  de la Generalitat Salvador Illa ha anunciat que el IV Congrés Català de la Cuina se celebrarà l’estiu de 2027 a Tarragona i donarà continuïtat al llegat dels tres congressos anteriors. Tal i com ha explicat el president, “volem que es converteixi en una palanca d’impuls i de prestigi” i ha instat a “aprofitar-lo al màxim en benefici de tot el país”.

L’alcalde de Tarragona Rubén Viñuales ha destacat que “Tarragona acollirà una cita de primer nivell gastronòmic, esdevenint l’epicentre de la cuina catalana. Com hem demostrat altres vegades, Tarragona serà una gran amfitriona”. Ha afegit que “com a ciutat hem d’aprofitar aquest esdeveniment per tornar a mostrar la riquesa de la nostra gastronomia, un dels nostres valors afegits”.

El congrés reunirà representants de tota la cadena gastronòmica —agricultors, pescadors, artesans alimentaris, indústria agroalimentària, distribuïdors, restauradors, cuiners, acadèmics, científics, divulgadors i consumidors— amb l’objectiu d’analitzar els principals reptes de la cuina catalana i definir les bases de les futures actuacions per impulsar-la i projectar-la cap al futur.

L’arquitectura del IV Congrés Català de la Cuina s’ha dissenyat a partir d’un nucli organitzatiu format pel Consell Assessor del Congrés; una segona corona representativa de l’ecosistema gastronòmic català, concebuda com a espai de consens del sector, i una tercera corona participativa oberta a les aportacions dels diferents agents implicats. A més, cadascun dels eixos estratègics del Pla d’acció per a l’impuls de la cuina catalana comptarà amb aportacions de referència que configuraran la denominada corona de continguts. D’aquest congrés en sorgiran les bases que orientaran el Pla d’acció de la cuina catalana que el Govern de la Generalitat es compromet a desplegar entre els anys 2027 i 2028 per donar un nou impuls a la cuina catalana.