Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies i mocions 2015 Alejandro: “Prevenir els robatoris i dissuadir els lladres és el gran repte en seguretat ciutadana que té Tarragona”

25/02/2015

El Portaveu del Partit Popular a l’Ajuntament de Tarragona, Alejandro Fernández, ha presentat una bateria de mesures per evitar els robatoris als domicilis de la ciutat, assegurant que “la prevenció i la dissuasió és el gran repte en Seguretat Ciutadana que té Tarragona a curt termini, sense seguretat no hi ha llibertat”.

Alejandro ha explicat que “una de les obligacions d’un responsable polític és la de saber intuir les amenaces que tenim perquè, si reacciones tard, el mal ja està fet. A l’agost vam proposar mesures contra els robatoris i ens van titllar de catastrofistes, demagogs i populistes, i ara, al cap d’uns mesos, l’equip de govern ha acabat reconeixent que tenim un problema. Si haguessin reaccionat a temps, ens hauríem estalviat molts robatoris” i ha recordat que “per al PP de Tarragona la Seguretat ciutadana és cabdal”.

Per al Popular “el percentatge d’increment de robatoris no és normal, i això ha de ser una prioritat absoluta. Tenir por afecta la convivència i la dignitat de les persones”, i ha afegit que “les mesures que ha anunciat el govern de la ciutat són insuficients”.

Per Alejandro, “hi ha dos espais diferenciats en termes de robatoris, amb ‘modus operandi’ diferents i de perfils diferents: robatoris en pisos que afecten barris com Torreforta, Sant Salvador, Sant Pere i Sant Pau, on els lladres actuen diferent dels lladres de Boscos de Tarragona o Cala Romana, i per tant s’ha d’actuar de forma diferent”. A més, “l’actuació posterior al robatori és molt complicat que sigui efectiva. La clau és dissuadir el lladre, prevenir, que el lladre tingui clar que a la ciutat de Tarragona ho tindrà molt difícil”, i ha anunciat la seva proposta de mesures en cas d’aconseguir l’alcaldia de la ciutat:

- “És necessari enviar als domicilis tarragonins un manual d’autoprotecció per prevenir i dissuadir els robatoris. A més ha d’estar publicat a la web municipal i tenir difusió a les xarxes socials”.

- “S’ha de posar un calendari concret a la Mesa de Coordinació Operativa. Gairebé no s’ha reunit mai a Tarragona i és l’ideal per coordinar Mossos d’Esquadra, Policia Nacional i Guàrdia Urbana. No hi ha prou amb fer una Junta de Seguretat Local i fer posteriorment una roda de premsa”.

- “Més il·luminació. Un lladre s’ho pensa dues vegades quan veu una ciutat il·luminada. La zona de Llevant, per exemple, està mal il·luminada”.

Per a les urbanitzacions de Llevant:

- “Instal·lació de bandes reductores de velocitat. Una de les claus per als lladres és la fugida ràpida. Si el lladre es troba amb més dificultats per fugir, això es converteix en un element dissuasiu”.

- “Vídeo vigilància. Hi ha una vídeo vigilància que ha de passar per l’autorització de la Generalitat. És necessària a Llevant perquè s’ha demostrat que a urbanitzacions de Platja d’Aro o Sitges ha funcionat molt bé, i es va reduir entre un 25-30% el nombre de robatoris. Amb ple consens amb els veïns s’ha de començar a parlar de vídeo vigilància”.

- “Instal·lació de lectors de matrícula en punts estratègics, difonent clarament que la urbanització compta amb aquests lectors”.

A més, ha explicat que “la nova llei de Seguretat aprovada pel Govern d’Espanya permet als governs autonòmics, com la Generalitat, posar en marxa plans de cooperació amb les urbanitzacions, i aquí entrarien les subvencions per a la instal·lació d’alarmes als domicilis d’aquestes urbanitzacions, perquè no tothom té accés a aquest tipus de mesures”.

Segons Alejandro, amb totes aquestes mesures els lladres “s’ho pensaran quan sàpiguen que hi ha vídeo vigilància, lectors de matrícules, bandes reductores de velocitat i, en definitiva, que és una urbanització que s’ha posat les piles en matèria de seguretat. La clau és la dissuasió, que els lladres s’ho repensin” i ha recordat que “a la Part Baixa de Tarragona l’autorització per part de la Generalitat per instal·lar vídeo vigilància es va donar fa molt de temps i no hi ha manera que l’equip de govern acabi implantant-la definitivament”.