Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies i mocions 2016 Moció perquè els CAP recuperin el servei d'ambulància les 24 hores

Moció perquè els CAP recuperin el servei d'ambulància les 24 hores

22/06/2016

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Amb la nova reorganització del servei d’ambulàncies a Tarragona, alguns barris s’han vist afectats per la reducció, tant en el nombre d’hores com en la mateixa presència física, del temps que les ambulàncies es troben ubicades als Centres d’Atenció Primària (CAP) de la ciutat.

En aquest sentit, ja al consells plenaris dels passats dies 25 de gener i 18 de març de 2016, es varen aprovar, respectivament, una declaració institucional en defensa del sistema d’emergències i ambulàncies “al Camp de Tarragona”, i una moció sobre el sistema d’emergències i ambulàncies a la ciutat de Tarragona; a efectes d’alarmar sobre els efectes de la política retalladora del Govern de la Generalitat, en matèria d’atenció sanitària urgent a l’usuari.

Mitjançant la present moció, entenem que cal reivindicar el retorn presencial de les ambulàncies a aquells CAP que s’han vist afectats pel seu trasllat a polígons industrials, alhora que reivindicar la presència d’un major nombre d’hores al dia.

En el cas de l’ambulància del CAP de Sant Pere i Sant Pau, el Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) de Tarragona ha retirat aquest vehicle, per a traslladar-lo a una nau del polígon industrial Riu Clar, aspecte que resulta inadmissible per més que el Director dels Serveis Territorials a Tarragona s’hagi compromès al seu retorn al CAP abans de que acabi l’any.

De fet, les promeses amb condicions temporals suspensives en matèria de salut són inacceptables i cal donar una solució urgent a aquesta problemàtica, retornant l’ambulància abans de que comenci l’estiu, època on les atencions sanitàries d’urgència solen augmentar. I, a més a més, el seu retorn ha de contemplar una presència física durant les 24 hores del dia, en unes instal·lacions dignes per als seus professionals, realitat que es justifica per les dimensions poblacionals del barri de Sant Pere i Sant Pau.

En el cas del CAP de La Granja o CAP Muralles la realitat es força similar i, amb tot, els veïns dels 3 barris corresponents s’han vist perjudicats per a una única ambulància present al polígon de Riu Clar per a una gran població.

Per la seva banda, d’altres CAP tampoc compten amb la presència física d’una ambulància, com són el CAP Jaume I o el CAP Santa Tecla – Llevant, aspecte incomprensible donada l’alta demanda dels serveis d’urgència, al centre de la ciutat, i a les zones de l’Arrabassada o Llevant.

És per aquests motius que l’Ajuntament de Tarragona adopta els següents

ACORDS

PRIMER.- L’Ajuntament de Tarragona insta al Govern de la Generalitat, mitjançant el Servei d’Emergències Mèdiques, del Departament de Salut, a retornar la presència física, les 24 hores del dia, d’una ambulàncies individualitzada a cadascun dels CAP de La Granja, Muralles i Sant Pere i Sant Pau, amb caràcter urgent, abans de que comenci l’època estiuenca, i en unes instal·lacions dignes per als seus professionals.

SEGON.- L’Ajuntament de Tarragona insta al Govern de la Generalitat, mitjançant el Servei d’Emergències Mèdiques, del Departament de Salut, a crear un pla de reorganització dels serveis d’ambulàncies a la ciutat, per tal de que no ha hagi cap Centre d’Atenció Primària a Tarragona que no compti amb la presència física, les 24 hores del dia, d’una ambulància a cadascun dels mateixos; abans de la finalització d’aquest any, també amb unes instal·lacions dignes per als seus professionals.