Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Mandat 2019-2023 Moció per donar suport institucional a la iniciativa de l'AFA per proposar Tarragona com a seu de l'XI Congrés Nacional d'Alzheimer i XV Congrés Iberamericà Moció de JuntsxTGN perquè l'Ajuntament assumeixi el manteniment dels espais de titularitat comunitària que són d'ús públic

17/07/2019

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

A la ciutat de Tarragona existeixen nombroses zones de titularitat comunitària que són d’ús públic. Es tracta d’espais que pertanyen a comunitats de propietaris però que s’ubiquen a la via pública i que en la seva majoria són zones verdes. Aquesta tipologia d’espais de titularitat privada però d’ús públic els podem trobar en moltes zones de la ciutat com per exemple als barris de Riu Clar, Parc Riu Clar, Icomar, Campclar, Torrenova, Sant Salvador i Sant Pere i Sant Pau, entre altres.

Nombroses d’aquestes zones verdes es troben en males condicions a causa de la manca de manteniment, ja que les comunitats de propietaris i/o les associacions veïnals no poden fer-se càrrec de les tasques de millora ni del subministrament d’aigua pel que fa al rec.

Tot i que es tracta d’espais que poden ser utilitzats per tota la ciutadania, fa molts anys que tant comunitats de propietaris com associacions veïnals han d’assumir el manteniment d’aquestes zones sense cap mena de suport per part de l’Ajuntament. Les males condicions en què es troben actualment nombrosos d’aquests espais és una de les conseqüències d’aquesta situació.

Amb l’objectiu de millorar la imatge de totes aquestes zones esmentades les quals s’ubiquen a nombrosos espais de la ciutat de Tarragona, des del Grup Municipal de Junts per Tarragona considerem que l’Ajuntament, amb previ contacte amb les comunitats de propietaris i entitats veïnals involucrades, ha d’assumir el manteniment.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal de Junts per Tarragona a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents ACORDS:

PRIMER.– Que, amb la participació de les comunitats de propietaris i associacions veïnals involucrades, l’Ajuntament de Tarragona elabori un conveni amb les entitats interessades amb l’objectiu que l’Ajuntament assumeixi el manteniment i conservació dels espais de titularitat comunitària que són d’ús públic.

SEGON.– Que en el proper concurs de licitació del contracte de zones verdes, parcs i jardins quedin incloses les tasques de manteniment i neteja dels esmentats espais de titularitat comunitària que són d’ús públic.

TERCER.– Que mentre no es dugui a terme el concurs de licitació del contracte de zones verdes, parcs i jardins, s’elabori un nou contracte per dur a terme de manera provisional el manteniment i la neteja de les zones verdes de titularitat comunitària que són d’ús públic.

QUART. – Comunicar aquests acords a totes les associacions veïnals de la ciutat de Tarragona.

Tarragona, 5 de juliol de 2019