Moció per tal de penjar una pancarta amb el lema 'Llibertat Presos Polítics' a la façana de l'Ajuntament

30/07/2019

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Actualment a les presons de l’Estat Espanyol, hi ha privats de llibertat en presó preventiva el president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, el de l’Assemblea Nacional Catalana, Jordi Sánchez, així com també els que van ser vicepresident de la Generalitat de Catalunya, Oriol Junqueras, la presidenta del Parlament de Catalunya, Carme Forcadell, el conseller d’interior de la Generalitat de Catalunya Joaquim Forn, i els qui foren diputats i diputades, Jordi Turull, Raül Romeva, Josep Rull i Dolors Bassa.

Recentment, el Grup de Treball de Detencions Arbitràries de les Nacions Unides, ha qualificat d’”arbitrària” aquesta presó preventiva, i ha demanat al govern espanyol que adopti les mesures necessàries per canviar la situació dels presos i de les preses “sense dilació”, i ha demanat la seva llibertat “immediatament”. A més, ha qualificat el judici d’”inversemblant”, i ha manifestat que les acusacions penals que pesen sobre els acusats i acusades només busquen coaccionar-los per les seves opinions polítiques.

En aquest sentit, des dels primers empresonaments, desenes d’ajuntaments de les nostres comarques han penjat als seus balcons pancartes amb el lema “LLIBERTAT PRESOS POLÍTICS”, les quals van ser retirades pel Cos de Mossos d´Esquadra –per ordre de la Junta Electoral- durant els períodes electorals de les darreres convocatòries, estatals, europees i municipals. L’Ajuntament de Tarragona, pel fet que és l’Ajuntament de la capital de la demarcació i de la ciutat més gran de les nostres comarques, s’ha de sumar a aquesta iniciativa d’altres institucions locals per tal d’exigir a l’Estat espanyol l’alliberament d’aquestes persones.

És per això que proposem a aquest Plenari l’adopció del següent ACORD:

L’Ajuntament de Tarragona penjarà una pancarta amb el lema “Llibertat Presos Polítics!” al balcó principal de la seva façana de la plaça de la Font mentre a l’Estat espanyol hi hagi presos polítics.