Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 Prec - CiU - Creu de Sant Jordi per a Jaume Marí

Prec - CiU - Creu de Sant Jordi per a Jaume Marí

24/04/2017

Accedir al prec amb PDF

PREC QUE FORMULA EL GRUP MUNICIPAL DE CONVERGÈNCIA I UNIÓ AL PLENARI DE L’AJUNTAMENT DE TARRAGONA DEL 27 D’ABRIL DE 2017

Antecedents

Jaume Marí Pàmies, director general de l'Associació Provincial de Paràlisi Cerebral de Tarragona (APPC) La Muntanyeta, ens va deixar el passat dimecres 12 d’abril a l’edat de 60 anys a causa d’una aturada cardíaca. La serva pèrdua ha estat un cop molt dur per familiars, amics, coneguts i per la mateixa entitat que presidia.

Marí, que també era el president de la Confederación Española de Federaciones y Asociaciones de Atención a las Persones con Parálisis Cerebral, va destacar per la seva lluita incansable, compromesa i continuada en defensa de les persones amb discapacitat.  Era un home compromès i molt estimat per tothom.

Davant d’aquesta trista notícia i sent coneixedors de la gran feina realitzada per Marí,

EL GRUP MUNICIPAL DE CONVERGÈNCIA I UNIÓ FORMULA EL SEGÜENT PREC A L’IL·LM. SR. JOSEP FÈLIX BALLESTEROS:

Que l’Ajuntament de Tarragona iniciï els tràmits i actuacions necessàries per sol·licitar al departament competent l’atorgament de la Creu de Sant Jordi a Jaume Marí, la distinció que concedeix la Generalitat de Catalunya a persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya en la defensa de la seva identitat, o més generalment, en el pla cívic i cultural.

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona per part de la Generalitat de Catalunya. La distinció es va crear el 1981 amb la finalitat de distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya. Qualsevol ciutadà, grup de ciutadans,  entitat o institució pot demanar que s'atorgui aquest guardó a alguna persona, sigui física o jurídica.

Atentament,

Albert Abelló