Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2016 El Plenari aprova el projecte bàsic d'urbanització de l'Anella Mediterrània dels Jocs

Seguint el calendari previst, les obres començaran a finals del mes de març
El Plenari aprova el projecte bàsic d'urbanització de l'Anella Mediterrània dels Jocs Plànol de l'Anella Mediterrània
02/03/2016

El Ple municipal celebrat ahir a la tarda va aprovar el Projecte bàsic de la urbanització de l’Anella Mediterrània dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017, un tràmit que ja es contemplava quan Smhausa va adjudicar, el 8 d’octubre del 2015, la redacció del projecte executiu d’urbanització de l’Anella i la posterior execució d’obres a la UTE formada per Carbonell Figueras SA, Aquambiente i Acsa-Sorigué, per 9.227.650 milions d’euros, IVA inclòs.

El Projecte s’ha aprovat per 19 vots a favor (PSC, C’s, PP, CiU i UDC) i 6 en contra (ERC i la CUP).

Una vegada aprovat el Projecte bàsic de la urbanització de l’Anella Mediterrània de Tarragona 2017, s’exposarà al públic durant quinze dies i, si no hi ha al·legacions, a finals del mes març començaran les obres d’urbanització en una superfície de 331.629 metres quadrats.

El projecte bàsic

El projecte bàsic d’urbanització de l’Anella Mediterrània dels Jocs Mediterranis 2017 defineix les obres necessàries que s'han de realitzar a la zona que limita al nord amb el sector PP-10, a l’est, amb el carrer del Riu Siurana, al sud, amb l’avinguda del president Tarradellas i a l’oest, amb el Camí de la Coma.

Un aspecte rellevant en el disseny de l’Anella Mediterrània és el tractament que es proposa de les aigües de pluja procedents de la urbanització del PP-10 i la incorporació de sistemes urbans de drenatge sostenible. Per donar solució a la gestió d’aquestes escorrenties es va ubicar dins l’Anella un llac de laminació que compleix funcions lúdiques i ornamentals dins el conjunt del nou parc de l’Anella 2017.

El projecte bàsic d’urbanització de l’Anella Mediterrània dels Jocs presenta dues modificacions de caràcter paisatgístic respecte a l’inicial: d’una banda, s’ha reubicat el llac, que ocuparà el lloc on havia de construir-se l’estadi efímer i, d’altra banda, s’ha ampliat l’enjardinament a la totalitat de l’àrea del PP-10 inclosa dins de l’àmbit de l’Anella.

Tres projectes executius

El projecte bàsic d’urbanització de l’Anella Mediterrània es desplegarà en tres projectes executius. El projecte bàsic defineix les característiques generals funcionals, formals, constructives i econòmiques del projecte d’urbanització previ i posterior als jocs.

• El primer projecte executiu defineix els treballs del moviment de terres i enderrocs per executar alineacions i rasants dels vials, a més de les xarxes de serveis sota rasant: clavegueram, subministrament d’aigua, hidrants, xarxa elèctrica, xarxa de telecomunicacions, xarxa de gas, etc.
  • El segon projecte executiu inclourà el moviment de terres de la zona del llac i de la zona verda, paviments, enllumenat públic, llac, jardineria, mobiliari urbà i reg.
  • El tercer projecte executiu tindrà la informació necessària per realitzar els treballs posteriors als jocs corresponents a jardineria, reg, enllumenat públic, etc.

El llac de laminació situat a l’oest de la urbanització de l’Anella Mediterrània és, segurament, l’element més singular del parc. Té una triple funció: reguladora, ecològica i paisatgística.

Plànol de l’Anella Mediterrània.

Nomenament dels representants de l'Ajuntament en diversos organismes amb representació municipal

Durant el Plenari també es van nomenar els representants de l'Ajuntament de Tarragona en diversos organismes amb representació municipal.

El nomenaments van ser aprovats per 19 vots a favor (UDC, CIU, PP, C's i PSC) i 6 vots en contra (CUP i  ERC).