Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2018 La Junta de Portaveus exigeix la revisió del Codi Penal perquè s'incorpori la perspectiva de gènere

Arran de la sentència de l'anomenada "La Manada"
La Junta de Portaveus exigeix la revisió del Codi Penal perquè s'incorpori la perspectiva de gènere La reunió extraordinària de la Junta de Portaveus. Foto: Mauri
02/05/2018

La Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Tarragona celebrada aquest matí amb caràcter extraordinari, ha acordat exigir la revisió del Codi Penal arran de la sentència dictada per l'Audiència provincial de Navarra als cinc membres de l'anomenada "La Manada". A la reunió hi han assistit representants de tots els grups municipals i l'acord s'ha adoptat per unanimitat

La Junta considera que la sentència minimitza els fets, per no considerar-los agressió sexual sinó simplement abús. A més, alerta sobre una realitat: la indefensió de les víctimes de violència sexual, que quan s'atreveixen a denunciar són elles les jutjades, perquè la càrrega de la prova se situa en el seu comportament i no en el dels agressors.

Els consells dels experts recomanen no resistir-s'hi per evitar danys més greus, en canvi el missatge que s'està enviant a les víctimes és que la diferència entre abús i violació depèn del fet que s'enfrontin als agressors i que perquè el seu testimoni sigui creïble han de posar en risc la seva integritat física i fins i tot la seva vida.

Això, afavoreix la impunitat de les agressions masclistes, envia un missatge de descrèdit de la vivència de les dones que pateixen agressions i les revictimitza.

Per tot això, l'Ajuntament de Tarragona ha acordat:

• Exigir la revisió del Codi Penal perquè s'incorpori la perspectiva de gènere per tal que s'eviti l'existència d'interpretacions arbitràries i que es basen en estereotips de gènere, que acaben portant a sentències amb un clar biaix masclista.
  • Reclamar la necessària formació i sensibilització dels professionals de la justícia en qüestions de gènere.
  • Estendre aquesta formació necessària a tots els col·lectius professionals implicats.
  • Donar suport incondicional a les víctimes, moltes vegades invisibles, de les agressions sexuals.
  • Donar suport a les mobilitzacions en contra d'aquesta sentència.
  • Fer arribar aquests acords a l'Audiència provincial de Navarra, al Ministeri de Justícia i al Consell General del Poder judicial.