Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2019 L'alcalde Ricomà: "L'origen de l'actual situació és una sentència que retalla drets i llibertats"

Pau Ricomà ha comparegut aquesta tarda al Palau Municipal per valorar l’actualitat política i social de les darreres hores.
19/10/2019

L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha comparegut aquesta tarda al Palau Municipal davant dels mitjans de comunicació per valorar l’actualitat política i social de les darreres hores. Acompanyat de l’equip de govern, Ricomà ha expressat el següent:

• “Estem davant d’un conflicte polític i no d’un problema d’ordre públic. I els governs han d’actuar en conseqüència. No serà omplint les presons de joves catalans com se solucionarà el problema.
  • L’origen de l’actual situació és una sentència que retalla drets i llibertats i que condemna a duríssimes penes als líders polítics i socials del país.
  • El govern espanyol ha de deixar la via de la judicialització i comprometre’s en solucions polítiques, en solucions perdurables i que a través del diàleg s’obrin finestres d’esperança per a la gent.
  • Existeix una indignació molt evident entre les diferents capes de població del país, que s’expressa de diferents formes. És responsabilitat de tots els governs que aquesta expressió es pugui dur a terme de manera pacífica, massiva i lliure.
  • Malauradament, hem vist excessos policials aquestes nits i també actuacions violentes de petits grups que no representen la majoria de la ciutadania. Aquest no pot ser el camí, de cap manera. No és just haver d’estar atents diàriament a la relació de persones ateses —moltes vegades joveníssimes— i de detingudes. Això no ho volem per a ningú i és responsabilitat col·lectiva evitar que passi.
  • Ens preocupa tota la ciutadania. La que no surt de casa per por, la que es veu envoltada i agredida per la policia sense tenir cap intervenció i també la dels joves detinguts, per la desproporció de les penes que se’ls demanen a alguns d’ells i per algunes atribucions de delictes difícilment demostrables.
  • Estem davant d’un conflicte polític i li correspon a l’Estat espanyol abandonar la via de la repressió per dialogar i cercar solucions polítiques”.