Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2020 L'alcalde manifesta el suport del govern municipal al sector de l'hostaleria

L'alcalde manifesta el suport del govern municipal al sector de l'hostaleria

L'Ajuntament destinarà una partida de 700.000 euros per reactivar el comerç i l’hostaleria
L'alcalde manifesta el suport del govern municipal al sector de l'hostaleria L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, remarca el suport a l'hostaleria de la ciutat.
03/06/2020

L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha fet una compareixença davant dels mitjans de comunicació per explicar diversos aspectes relacionats amb els establiments de restauració. Ha destacat que el passat mes de maig el govern municipal es va reunir amb l’Associació d’Empresaris de l’Hostaleria de Tarragona i van acordar una sèrie de mesures per a reactivar aquest sector econòmic. Com per exemple, l’ampliació de terrasses a la via pública allà on fos possible i l’establiment de noves. Així, ja hi ha set zones de Tarragona, on passaven vehicles i ara es destinaran a terrasses. Aquesta situació s’allargarà fins al dia 30 de setembre i aleshores es valorarà la seva continuïtat.

També es va acordar l’exempció de pagament de les taxes de terrasses i ocupació de la via pública fins al 30 de setembre, que representen aproximadament uns 200.000 euros menys de recaptació. A més, l’Ajuntament ha establert una línia d’ajuts per valor de 250.000 euros destinats a fomentar que els propietaris de locals comercials apliquin rebaixes o condonacions dels lloguers.

D’altra banda, l’alcalde Pau Ricomà ha anunciat que “s’estan ultimant els detalls per fer una ajuda de 700.000 euros a tot el sector del comerç i l’hostaleria que ha hagut de tancar i perquè tornin a obrir, per tant, el compromís amb el sector és evident”.

En referència a la concentració d’ahir d’un grup d’hostalers, a la plaça de la Font, l’alcalde ha afirmat: “em va sorprendre molt negativament, tot i que cadascú pot expressar el que vulgui, però no representaven en absolut l’hosteleria, era un sector reduït, amb una convocatòria no signada i que en cap moment s’han adreçat a l’equip de govern. No tenim coneixement de qui la impulsava”.

També ha assenyalat que a la concentració “es van realitzar demandes completament irrealitzables com l’exoneració de taxes a l’hostaleria durant dos anys, quan en aquests moments hi ha tants sectors socials que pateixen i que han perdut la feina. Necessitem interlocutors seriosos amb els quals puguem tirar endavant acords profunds de ciutat”.

L’alcalde ha subratllat el gran nivell que té l’hostaleria a Tarragona, que "és un valor afegit per a la ciutat."

Finalment, ha afirmat que “hi ha un assetjament contra la consellera de Domini Públic de l’Ajuntament” i ha recordat que “les decisions sobre els establiments d’hostaleria i les terrasses són decisions de l'equip de govern són fruit del treball transversal de diverses conselleries”.

133 ampliacions i 93 noves terrasses

L’Ajuntament ha autoritzat el tall de carrers per instal·lar terrasses, a petició dels restauradors i fins al 30 de setembre, sempre seguint criteris tècnics que garanteixin la convivència, l’accessibilitat i la preservació de l’espai públic.

Aquesta autorització afecta els següents espais:

• carrer Arquitecte Rovira
  • carrer Governador González, entre els carrers de la Unió i Fortuny
  • tram del carrer Fortuny, més proper a la Rambla Nova
  • tram del carrer Nou de Sant Oleguer
  • tram del carrer Cartagena -zona de les escales del carrer Rebolledo
  • carrer del Cós del Bou
  • carrer dels Ferrers

Fins al dia 1 de juny, el departament de Domini Públic ha rebut 226 sol·licituds dels establiments d’hosteleria: 133 per ampliar terrasses existents i 93 per instal·lar-ne de noves.

El departament ja ha donat resposta a 134 sol·licituds. Cal dir, que durant una setmana l’Ajuntament va registrar problemes al servidor informàtic que van dificultar la gestió de les peticions. Com a resposta es va facilitar un reforç administratiu.