Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2020 L'alcalde reuneix el sector econòmic i social en la primera Taula Estratègica de Desenvolupament Econòmic

Segons Ricomà, la trobada ha permès "fer un mapa de les diferents dificultats per tal de posar en comú un horitzó de recuperació"
L'alcalde reuneix el sector econòmic i social en la primera Taula Estratègica de Desenvolupament Econòmic Imatge d'arxiu de la plaça de la Font. Foto: Isaias Mena.
16/04/2020

Aquest dijous al matí s’ha dut a terme la primera reunió de la Taula Estratègica de Desenvolupament Econòmic, encapçalada per l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, i la consellera de Desenvolupament Econòmic, Laura Castel, per tractar amb els sectors econòmics convocats la situació actual per la crisi de la covid-19 i així valorar les mesures preses per afavorir molts sectors afectats.

L’alcalde ha apuntat que l’objectiu principal de la reunió s’ha acomplert i ha permès d’una banda, “sumar als principals actors econòmics i socials al moment de la recuperació, des del seu coneixement i experiència individual” i d’altra banda “fer un mapa de les diferents dificultats per tal de posar en comú un horitzó de recuperació”.

Ricomà ha explicat el nou paquet de mesures econòmiques presentat aquest dimecres a la resta de grups polítics i en roda de premsa, que van dirigides a estimular la reducció o no cobrament de lloguers per part de petits propietaris, el no cobrament del rebut de l’aigua als negocis obligats a tancar per l’Estat d’alarma i la reactivació del sector cultural, entre d’altres.

Així mateix, l’alcalde ha detallat que “si les primeres mesures han servit per parar el cop, les següents han d’anar destinades a la reactivació econòmica de la ciutat”, tenint en compte “que ens trobem en un escenari molt canviant”. Ha explicat també que durant els propers dies s’aniran convocant taules sectorials per treballar amb més profunditat sobre les demandes i propostes dels diferents sectors econòmics.

A continuació la consellera de Desenvolupament Econòmic, Laura Castel, ha exposat que des de l’Ajuntament “s’ha volgut obrir un espai estable de reflexió per treballar conjuntament, promovent la coresponsabilitat d’agents públics i privats, i així avançar junts en el desenvolupament de la ciutat i la reactivació econòmica dels diferents sectors”. Castel ha volgut posar de relleu les diferents intervencions dels assistents, totes elles “aportacions molt importants, que sens dubte ens han fet un diagnòstic de la seva situació molt enriquidor” i ha pres nota de les propostes que han anat sorgint, per tal de millorar la situació. La consellera ha destacat la bona entesa entre els ponents que “ha obert un nou espai de reflexió i un bon exemple treball en equip, cooperació i col·laboració comuns”.

Els assistents han agraït l’oportunitat de traslladar les seves demandes i reflexions directament a l’alcalde i la Consellera i l’activació d’aquesta taula i de les reunions sectorials que s’aniran convocant. Per finalitzar Ricomà ha traslladat als ponents que “ens continuarem retrobant amb les reunions sectorials que activarem aviat, ja que la voluntat es mantenir aquest contacte, destacant la transversalitat dels participants”, ja que, ha conclòs “malgrat les dificultats, la voluntat de tots els agents de sortir-nos-en i ho hem de fer plegats. Hem de fer treball en xarxa per entre tots capgirar aquesta situació.”

En aquesta primera reunió hi han participat 15 representants d’entitats empresarials, sindicals i socials: la rectora de la Universitat Rovira i Virgili, el president del Port de Tarragona, el president de PIMEC Tarragona, la presidenta de la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya, un representant de la Cambra de Comerç de Tarragona, el president de l’Associació Empresarial Química de Tarragona, el secretari general d’UGT a Tarragona, la secretària general de CCOO a Tarragona, el president de la Cambra de la Propietat Urbana de Tarragona, el president de l’Associació empresarial del polígon Francolí, el president de l’Associació empresarial del polígon Riu Clar, un representant de l’Associació d’Interès Econòmic de Les Gavarres, un representant de la Taula d’Entitats del 3r Sector de Catalunya, el president de l’Associació de càmpings Costa Daurada i Terres de l’Ebre, el president de l’Associació d’hotels de Tarragona. Han excusat assistència les entitats CEPTA, Confraria de pescadors i l’empresa Port Aventura.