Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2023 El Ple aprova la internalització del personal de la Biblioteca Pepita Ferrer

El Ple aprova la internalització del personal de la Biblioteca Pepita Ferrer

També dona llum verd a subvencionar mesures correctores antiinundacions a la Part Baixa
19/05/2023

Aquest divendres, s’ha aprovat al Ple de l’Ajuntament la municipalització de les treballadores de la Biblioteca Pepita Ferrer, incloent d’aquesta manera dins la plantilla una tècnica A2 i quatre monitores i intengrant aquest servei en el funcionament i lògica de la resta de serveis municipals prestats directament per l’Ajuntament.

Es tracta d’un servei que fins ara estava externalitzat i que a partir d’ara s’exercirà directament des de l’Ajuntament. Inclou personal socio-educatiu, socio-cultural i de lleure que desenvoluparan projectes i programes a la biblioteca Pepita Ferrer.

Aquesta aprovació respon a la necessitat de coordinar, millorar i garantir els serveis públics que ha d’oferir la biblioteca Pepita Ferrer.

Subvencions per fer front a les pluges torrencials

Per altra banda, el consistori tarragoní també ha aprovat les bases reguladores de les subvencions de mesures correctores antiinundacions per als veïns de la Part Baixa amb l’objectiu de minimitzar les conseqüències d’inundacions a la Part Baixa. Amb aquests ajuts s’intenta pal·liar els efectes de les pluges torrencials. Una primera mesura per actuar en temes de fortes pluges ja es va a dur a terme per part de l’Ajuntament de Tarragona i Ematsa. Unes obres que van permetre duplicar la capacitat de desguàs de la xarxa de clavegueram a la Part Baixa de Tarragona. Així mateix, hi ha altres actuacions de millora executades que han permès duplicar la capacitat de desguàs de la xarxa de clavegueram a la Part Baixa.

La primera intervenció que es va fer va ser a l’estació de bombament de sanejament del carrer Barcelona. Aquesta actuació va permetre augmentar la capacitat de l'estació fins al màxim que permet la instal·lació i això ha permès facilitar la recuperació de la xarxa en episodis de pluges torrencials.

I això ha fet possible que durant 3 dels 4 episodis de pluja torrencial que ha tingut Tarragona funcionés perfectament excepte un dels casos, que va ser durant l’aiguat de Santa Tecla en què van caure 200 mil·lilitres per metre quadrat en un interval entre 10 i 15 minuts. El sistema va funcionar, però davant un episodi com aquest és impossible que -tot i les millores efectuades- s’aconsegueixi absorbir  tanta quantitat d’aigua en tan poc temps.

Sanció de 250.000 euros a FCC per barrejar les fraccions de la brossa

Finalment, el plenari municipal també ha aprovat sancionar amb 250.000 euros l’empresa encarregada de la neteja i recollida de la brossa a la ciutat per haver barrejat resta i envasos. Els fets van passar al mes de febrer i al barri del Serrallo, precisament un dels barris pioners en el sistema de tancament de contenidors.