Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2023 Rubén Viñuales és el nou alcalde de Tarragona

Rubén Viñuales és el nou alcalde de Tarragona

La millora dels serveis públics i un creixement econòmic “sostenible socialment, mediambientalment i econòmicament” són les línies estratègiques del nou equip de govern
17/06/2023

Aquest dissabte dia 17 de juny, s’ha constituït el nou Ajuntament de Tarragona a la sala d’actes del Palau Municipal. Els 27 consellers i conselleres electes han pres possessió del càrrec i Rubén Viñuales Elías ha estat investit nou alcalde de Tarragona amb els vots a favor del PSC.

El nou Ajuntament ha quedat constituït a les 12.30 h. Sis grups polítics hi tindran representació PSC-CP (9 consellers), ERC (6), PP (4), VOX (3), Junts per Catalunya Tarragona (3) i En Comú Podem (2). Dels 27 representants, 15 s’estrenen al consistori tarragoní, mentre que 12 ja compten amb experiència prèvia al ple.

Després de la constitució del nou Ajuntament, i com és habitual, s’ha procedit a l’acte d’entrega dels bastons per als tinents i tinentes d’alcaldia i seguidament es farà el primer ple de la legislatura 2023-2027, en què tindran lloc els nomenaments del nou cartipàs municipal.

El plenari es pot recuperar al canal de Youtube de l’Ajuntament de Tarragona, que l’ha retransmès en directe, com també han fet els mitjans locals públics Tarragona Ràdio i TAC12.

Pas curt i mirada llarga

En el discurs d’investidura, Viñuales ha destacat que ser alcalde de Tarragona és “el major honor que un tarragoní pot tenir a la vida” i s’ha compromès a “servir Tarragona per sobre de tot” i a treballar “per tots i cadascun dels tarragonins i tarragonines en compliment del principi més sagrat de la democràcia: la igualtat”.

El nou alcalde ha volgut expressar “l’honor i la responsabilitat d’enllaçar amb els alcaldes de la democràcia: Recasens, Nadal, Ballesteros i Ricomà”, a qui ha convidat a formar part d’un futur “Consell d’Alcaldes que assessori a aquest nou alcalde”. “El vostre coneixement i experiència és capital comú de tots els tarragonins i tarragonines i no ens podem permetre el luxe de perdre’l”, ha assegurat. Viñuales ha volgut renonèxier alhora “tots aquells que han tingut la tasca essencial de ser els primers servidors públics de Tarragona per haver lluitat incansablement per fer de Tarragona un lloc millor”.

El nou alcalde de Tarragona ha apuntat finalment les línies que definiran el seu govern: “Pas curt i mirada llarga: pas curt amb la cura del dia a dia dels tarragonins i tarragonines però mirada llarga en un model de ciutat cohesionat, que creix per millorar serveis públics i que té un model econòmic sostenible socialment, medioambientalment i econòmicament”.

DISCURS COMPLET (PDF)

També podeu consultar aquí el nou cartipàs municipal (PDF)